Tvrtka za autonomna vozila zabilježila je rast vožnji od preko 50 posto u samo dva mjeseca i gotovo dvostruko više od početka 2024. godine, piše Forbes.
Waymo, ogranak tvrtke Alphabet za autonomna vozila, sada pruža preko 150 tisuća plaćenih vožnji tjedno, što je rast od preko 50 posto u odnosu na kolovoz. Ovo su dobre vijesti za tech giganta koji želi zadržati svoju veliku prednost u odnosu na konkurente na polju autonomnih vožnji, poput Muskove Tesle.
Izvršni direktor Alphabeta Sundar Pichai objavio je ove brojke u utorak, u sklopu izvješća o rezultatima u trećem tromjesečju. Kompanija nije objavila koliko prihoda je Waymo ostvario u tom periodu, ali biznis koji obuhvaća robotaksi uslugu ostvario je rast prihoda od 31 posto na 388 milijuna dolara. Za to je vjerojatno odgovoran upravo Waymo koji je, po riječima direktora, "najveći dio" tog portfelja. Operativni gubici za portfelj smanjili su se za 6.5 posto, na 1.1 milijardu dolara u kvartalu.
Lider u industriji
"Waymo je sada jasan lider u industriji autonomnih vozila, a kreira sve veću komercijalnu priliku", rekao je Pichai. "Svakog tjedna Waymo upravlja s više od milijun potpuno autonomnih vozila i obavlja više od 150.000 plaćenih vožnji. Ovo je prvi put da je neka kompanija za autonomna vozila dosegla mainstream upotrebu ovakvih razmjera."
Brzi rast usluge – od 50.000 vožnji tjedno u svibnju na 100.000 tjedno u kolovozu – izazvan je proširenjem usluge u Phoenixu, San Franciscu i Los Angelesu. Ako ne dođe do većih nesreća, rast bi trebao ostati snažan i u narednim mjesecima jer će se usluga nastaviti širiti u Los Angelesu, a doći će i u Austin i Atlantu. Kako bi financirali to proširenje, iz Wayma su prošlog tjedna rekli kako su prikupili dodatnih 5.6 milijardi dolara. Investicije su predvodili Alphabet i drugi investitori rizičnog kapitala.
Što je s Teslom?
Musk pokušava pozicionirati Teslu kao važnog pružatelja usluge robotaksi vožnji usprkos činjenici da njegova kompanija nije provela nijedan javni test autonomnih vozila niti objavila detaljne podatke o svojem sustavu. Tesline kontroverzne značajke Autopilot i Full Self-Driving, za koje kompanija kupcima naplaćuje 15.000 dolara, nisu zapravo autonomne jer zahtijevaju konstantan nadzor ljudskog vozača. Waymova vozila, s druge strane, uopće nemaju ljudskog vozača za volanom.
Planovi za budućnost
Waymo također otvara novo postrojenje za proizvodnju u Phoenixu. Tamo će se u robotaksije ugrađivati senzori i računalni sustavi. Planiraju i od početka godine nabavljati električna vozila temeljena na Hyundaijevom modelu Ioniq 5 za svoju sve veću flotu. Tvrtka se prebacuje i na nove, jeftinije senzore i računalne sustave koji su, kako kažu, moćniji od onih koje trenutačno koriste i pomoći će tvrtki da postane profitabilna.
"Ovo je uzbudljiv trenutak", kaže Pichai. "Još uvijek smo potpuno orijentirani na sigurnost, ali želimo povećati proizvodnju. Testiramo čitav niz modela koji će nam pomoći planirati sljedeću, ali i naredne godine."
Dionice Alphabeta u utorak su porasle za 1.7 posto, na 171.14 dolara, a nakon zatvaranja burzi i objave rezultata za treće tromjesečje zabilježile su dodatni rast od 5.4 posto.