IAKO je desetak puta jeftiniji, YangWangov bolid se smatra najozbiljnijim rivalom Rimčeve Nevere. Sad je pokazao još jedan adut koji je komentirao osobno Mate Rimac.
Bez obzira na količinu proizvodnje, Rimac i njegova Nevera smatraju se vrhunskom ponudom u uskoj niši električnih hipersportaša. Nedavno je stigla i još snažnija Nevera R koja se okitila brojnim rekordima, pa i onim za ubrzanje 0-400-0 km/h, koji je nedavno (opet) preuzeo Koenigsegg.
I dok Rimac švedsku marku vidi kao zdravu konkurenciju, u pogledu dosega kineske autoindustrije nešto je rezerviraniji. Sad je tako reagirao na objavu BYD-ovog YangWanga prema kojoj njihov model U9 Nürburgring Edition daje preko 3000 KS.
Iako je njegovoj Neveri u lipnju kineski električni automobil Xiaomi SU7 preoteo rekord na stazi Nürburgring, Rimac je u Facebook grupi Apex Automotor iznio tehničke argumente zašto smatra da brojke koje BYD, matična tvrtka brenda Yangwang, navodi, jednostavno nisu realne. Prema njegovim riječima, motori tog automobila možda teoretski mogu proizvesti toliku snagu, ali kemija litij-željezo-fosfatnih (LFP) baterija koje koristi ne bi mogla isporučiti toliku količinu energije "ni na sekundu".
Prema Rimcu, Yangwang U9 ima bateriju kapaciteta 80 kWh. Da bi proizvela 3.000 KS, ispraznila bi se za tri minute. Pritom bi stopa pražnjenja, kaže Rimac u svojem komentaru na Apex Automotor Facebook grupi, morala biti na razini koju LFP ćelije jednostavno ne mogu postići.
Rimac je istaknuo da njegova Nevera može isporučiti 1,5 MW i da bi mogla dati još više uz jači pogonski sklop, ali već pri postojećoj snazi automobil nailazi na ograničenja guma. Na punoj snazi Nevera R prelazi granicu prianjanja sve dok ne postigne brzinu od oko 160 km/h. Po njegovoj procjeni, automobil od 3.000 KS poput U9 Nürburgring Editiona bio bi ograničen prianjanjem sve do oko 240 km/h.
Ako su Rimčeve tvrdnje točne, moguće je da BYD svoje podatke predstavlja na način koji naglašava vršne vrijednosti, ali ne realne uvjete. Svaki motor mogao bi dosegnuti deklariranih 750 KS pojedinačno, ali možda ne svi istovremeno. Takav sustav ipak bi pružio veliku fleksibilnost na stazi. Maksimalna snaga mogla bi se preusmjeravati na kotače s najboljim prianjanjem pri izlasku iz zavoja, dok bi pri ulasku motori mogli djelovati kao generatori radi boljeg balansa vozila, navodi CarBuzz.
Prema aktualnim podacima, samo tri automobila današnjice razvijaju preko 2000 KS. Na trećem mjestu je Nevera R s 2107 KS, drugi je Koenigsegg Gemera s 2300 KS. Prvi je spomenuti YangWang U9 s preko 3000 KS.
U nastavku možete vidjeti kako Mate Rimac komentira Koenigseggovo preuzimanje titule najbržeg u 0-400-0 km/h.