O IDEJI letećeg automobila sanjamo već desetljećima, a sada nam dolazi primjer koji ideju čini stvarnom.
Očekivano, koncept letećeg auta dolazi iz Izraela, a svojim mogućnostima stoji na granici radnog stroja ograničene vojne namjene. Zanemarimo li sve to reći ćemo kako ga je razvila tvrtka Urban Aeronautics.
Ime mu je CityHawk i načelno spada u red klasičnih VTOL (vertical take-off and landing aircraft) letjelica. Međutim, ovdje postoji jedna novina u pogledu pogona. Nakon partnerstva s tvrtkom HyPoint ova je letjelica dobila pogon na gorive ćelije.
I sad stvari postaju jako zanimljive. Osim što može letjeti brzinom od 200 km/h, ova letjelica ima doseg od 160 km. A to za ovaj koncept zračnog prometala nije malo. Leteći taksi i radne letjelice ne trebaju ništa više. Podsjetimo, ova letjelica može prevesti do pet osoba, a pritom ne traži ništa više od svoje tlocrtne površine za sletjeti ili uzletjeti.
CityHawk ima dva spremnika vodika, a oni putem klasične fuel cell tehnologije električnom energijom snabdijevaju dva elektromotora, svaki snage čak 952 KS. Oni pokreću tzv. interne rotore u okviru tehnologije "Fancraft technology", a koji načinom strujanja zraka osiguravaju odlična manevarska svojstva. Životni vijek pogona je oko 20.000 sati.
I sada jedna loša vijest. Autor projekta Rafi Yoeli očekuje da će CityHawk biti spreman za komercijalizaciju tek potkraj desetljeća. Kaže kako je ideju helikoptera s internim rotorima krenuo razvijati 2001. godine, a 2015. godine je poletio prvi funkcionalni prototip.