NAKON višetjedne vožnje u Peugeotovom novitetu, rezimirat ćemo njegove najveće kvalitete.
Izuzmemo li model 2008 iz ponude kao najpoželjniji kompaktni crossover, dolazimo do modela 208, definitivno tržišno najzanimljivijeg u danas vrlo atraktivnoj Peugeotovoj gami. Crossoveri su u modi, ali urbani kompakti još nisu za otpis. Pogotovo Peugeotov koji ima zavidnu prošlost. 205 i 206 su bili strašno dobro pogođeni, a sada bi i 208 mogao biti na cijeni. I to uz jednu bitnu razliku, premium prizvuk. Ako se pitate zašto 208 odlično prolazi, u nastavku smo izdvojili njegove najveće adute.
Odličan vanjski izgled
Nema sumnje, 208 je pravi šminker. Francuska škola dizajna se već dokazala, ali na 208 se svaki detalj pratio pod povećalom. Upravo stoga su u Peugeotu, nakon što su linije crossovera spustili na 508, odlučili uzeti dovoljno vremena i pokušati skrojiti dopadljiv gradski auto koji će se izdvajati iz mase.
I to im je uspjelo. Zadržavši kompaktne mjere s jedne strane i utjeravši sportski karakter upotrebom već korištenih alata, stvorili su auto koji ne treba uzeti pozu da bi vam se svidio. Sprijeda klinasta postavljena maska poprima smisao u kombinaciji LED kljova, a dodatan plus dobiva uzorak poklopca hladnjaka koji je zadržan i na GT Line razini.
Estetski tu vrijede doplata za bolju razinu opreme i prednja svjetla u LED tehnologiji.
Bočna linija je jednako dopadljiva. Dobra je vijest da je duljina neznatno veća od 4 metra, dok će smanjena visina doprinijeti dinamičnijem izgledu. GT Line dobiva i ukras na C nosaču, a dobro dođu i atraktivni alu-naplatci. I konačno stražnji kraj.
Tamo gdje se prethodnik malo pogubio novi je model pogodio u sridu s crnim horizontalno orijentiranim elementom s (opet) atraktivnim LED potpisom.
Miris premiuma u kabini
208 nije kralj prostranosti, a ni praktičnosti. Bitno je da ne razočarava, pa će tako većina zadovoljno klimati i u tim područjima. A ono gdje se izdvaja od konkurencije je opet dizajn, ali i sama izrada. 3D digitalni kokpit osvaja sve techno nastrojene, a oni će rado birati i veći zaslon infotainmenta.
Avionski prekidači s prečacima su standardni, kao i odlično pogođene karakteristike sjedala. Udobna su i dobro drže, a pozicija je s pogleda ergonomije solidna. Naravno, nakon što se naviknete gledati preko volana.
Stila ne nedostaje, posebno ako birate GT Line, a Peugeot vas tada časti i odličnim Bose audiosustavom. I još nešto, opcije dodatne opreme su brojne i pojedinačno nisu preskupe.
Benzin, nafta ili struja - vi birate
Za razliku od nekih konkurenata, u Peugeotu struju ne odvajaju od standardnih modela. Najbolji primjer je 208, kojem dizelska opcija nije ukinuta, ali je dobio električnu. Osim 100 KS snažnog dizelaša izuzetne štedljivosti, na raspolaganju su moćni benzinski trocilindraši gdje bi izvedba od 100 KS bila optimum za većinu.
Konačno, tu je i električna izvedba koja iskače ponudom, ali i cijenom. Ukupno, na raspolaganju su tri benzinca (75, 100 i 130 KS), jedan dizelaš (100 KS) i jedan elektropogon (135 KS), uz napomenu kako se klasični motori nude i u kombinaciji automatskog mjenjača.
Cijena s pokrićem
Peugeot nikad nije bio jeftin, a kamoli sada kada žarko želi prigrliti premium. Kod 208 je zadržan zdrav razum pa je tako start na 101.990 kn, ne računajući česte akcijske ponude.
Poželite li 208 s moćnijim motorom i bogatom opremom, izdvojit ćete više, u rasponu 133-146 tisuća kuna, što će prikazati automobil u pravom svjetlu.
Ukupna ponuda
I na koncu, ono što 208 ima kao glavnu prednost je da nigdje ne razočarava, a uz još uvijek pristojnu cijenu nudi nešto više od svojih rivala, premium predznak i ozbiljnu alternativu najvećim šminkerima, pa i Audiju A1.
>> Testirali smo najiščekivaniji urbani auto godine, novi Peugeot 208
>> Testirali smo super atraktivni Peugeot 208 u benzinskom GT Line izdanju
Cjenik za novi 208 i e-208 by Index.hr on Scribd