ČINI SE da Mercedesova strategija za kompaktne automobile ponovno doživljava zaokret, potvrđujući da dugoročni planovi u Stuttgartu rijetko ostaju nepromijenjeni. Iako je prvotno zamišljen kao ulazni model nakon ukidanja A-klase, novi CLA ipak neće biti najpovoljniji Mercedes.
Njemački premium proizvođač je potvrdio razvoj novog, još neimenovanog kompaktnog modela koji će se smjestiti ispod CLA i preuzeti ulogu A-klase kada njezina proizvodnja završi 2028. godine. Prvotna namjera Mercedesa bila je smanjiti ponudu manjih automobila i pozicionirati CLA kao ulaznicu u svijet marke. Izgrađen na novoj MMA platformi, donio je osvježen stil, vrhunsku tehnologiju i poslužio kao predložak za buduće SUV-ove GLA i GLB.
Međutim, Mercedes se nedavno odlučio odmaknuti od svog tradicionalnog pozicioniranja kao isključivo luksuznog brenda, čak izbacivši riječ "luksuz" iz službene strategije. Izvršni direktor Ola Källenius najavio je pomak prema široj publici i većim količinama proizvodnje, nakon što je profit u prvoj polovici godine pao na maržu od samo 5,3 posto. S obzirom na to da upućeni izvori navode pretjerani fokus na skupe Maybach i AMG modele, Mercedes sada priprema veliku ofenzivu s pristupačnijim kompaktima i SUV-ovima.
Istovremeno, snažna potražnja diljem Europe uvjerila je marku da zadrži trenutni hatchback i limuzinu A-klase u proizvodnji sve do 2028. godine. Ipak, čini se da ni to produljenje neće biti dovoljno, jer Mercedes sada najavljuje novi ulazni model kako bi zadovoljio apetit kupaca za manjim i cjenovno pristupačnijim automobilima.
Mathias Geisen, član Uprave Mercedesa odgovoran za marketing i prodaju, u razgovoru za Automobilwoche komentirao je nadolazeći model: "Nakon CLA-a, predstavit ćemo daljnje modele temeljene na našoj novoj MMA arhitekturi. Vjerujte mi: Dugoročno gledano, postojat će ulazni model u svijetu Mercedes-Benza."
Geisen je prepoznao snažan interes kupaca za A-klasu, nazvavši je "iznimno relevantnim vozilom" koje pomaže "vezati mnoge naše kupce za našu marku rano". Potvrdio je da su produljili proizvodnju kako bi "izbjegli jaz u opskrbi", nagovještavajući da bi nova ulazna ponuda mogla stići upravo oko 2028. godine.
Detalji su i dalje oskudni. Nisu potvrđeni ni ime ni oblik karoserije, a opcije pogonskih sklopova još su tajna. Njemački mediji nagađaju da bi novi automobil mogao biti modificirana i isplativija verzija postojećeg SUV-a, a ne potpuno nova serija. To bi mogao biti prerađeni GLA ili nešto manji crossover, no Mercedes za sada ne otkriva svoje karte.
U svakom slučaju, očekuje se da će novi Mercedesov crossover imati konkurentnu cijenu, što je i zahtjev njemačkih trgovaca.
Brojke jasno pokazuju zašto je ovaj segment važan. Mercedesova kompaktna linija prodana je u 534.800 primjeraka 2024. godine, čineći značajan dio ukupne prodaje od 1.983.000 osobnih automobila. Samo u Njemačkoj, A-klasa je činila 17.400 od 257.900 novih registracija Mercedesa prošle godine, što je vjerojatno potaknulo Stuttgart da preispita svoju strategiju.
Dok A-klasa nastavlja svoj život, B-klasa se približava kraju. Prodaja kompaktnog monovolumena u stalnom je padu, a proizvodnja bi trebala završiti 2026. godine, nakon 22 godine i tri generacije.
Govoreći o nadolazećim modelima, Geisen je zaključio: "U sljedeće dvije godine lansiramo više od 40 novih modela. Nikada nismo imali tako veliku proizvodnu ofenzivu. Naši će automobili postaviti nove standarde u svojim kategorijama."