Kraj jedne ere? Mercedes okreće leđa luksuzu, stižu jeftiniji modeli za mase

Foto: Mercedes Benz

Mercedes-Benz, desetljećima simbol automobilskog prestiža, navodno napušta svoju strategiju fokusa na luksuz kako bi se okrenuo masovnoj proizvodnji pristupačnijih modela. Zbog financijskih poteškoća i promjena na tržištu, njemački div ulazi u razdoblje nesigurnosti koje bi moglo redefinirati njegov identitet, piše Carscoops.

Poput mnogih etabliranih proizvođača koji se suočavaju s ekonomskim izazovima, Mercedes je prisiljen na promjene. Prema neimenovanim izvorima, tvrtka će riječ "luksuzno" postupno uklanjati iz službene strategije, a cilj je stvoriti širu i inkluzivniju privlačnost na tržištu.

"Riječ na L"

Interna promjena toliko je drastična da su neki unutar tvrtke, kako navodi njemački list Handelsblatt, riječ "luksuz" počeli nazivati "riječju na L". Izvršni direktor Mercedesa Ola Källenius u izjavi za njemačke medije naglasio je kako cilj ostaje isti: "Naš cilj bio je i ostao ponuditi kupcima najpoželjnije proizvode u svim našim segmentima".

Iako je Källenius dugo davao prednost profitabilnosti nad količinom, usporavanje proizvodnje u tvornicama očito je promijenilo računicu. Izvori iz tvrtke tvrde da sada postoji pritisak za ponovnim usklađivanjem cijena i prodaje, što bi moglo značiti značajno povećanje proizvodnje.

Pad profita i pritisak za rastom

Predstavnici zaposlenika, poput predsjednika radničkog vijeća Ergüna Lümalija, tvrde da proizvodnja manja od dva milijuna vozila godišnje jednostavno nije održiva. Čini se da je uprava shvatila poruku, pogotovo jer je profit tvrtke u prvoj polovici ove godine pao za više od 50 posto, a marža u automobilskom sektoru iznosi tek 5.3 posto, što je daleko od nekadašnjih gotovo 15 posto.

U izvješću se navodi da je tvrtka potrošila previše resursa na vrhunske Maybach i AMG modele s cijenama daleko iznad 100.000 eura. Iako su ta vozila demonstracija inženjerske vještine, nisu uspjela održati zdrave poslovne marže. "Naša industrija istovremeno doživljava jaku kišu, tuču, oluje i snijeg", slikovito je opisao situaciju Källenius.

Masovna ofenziva i skromniji ciljevi

Kako bi se suprotstavio izazovima, Mercedes planira masovnu proizvodnu ofenzivu te namjerava "biti skromniji i komunicirati realnije ciljeve". To uključuje i napore u prodaji pristupačnijih kompaktnih automobila i SUV-ova široj publici.

Ranije ove godine tvrtka je smanjila svoju posvećenost isključivo električnim vozilima, pa uz 17 novih EV modela do 2027. godine, planira lansirati i 19 novih ili znatno osvježenih modela s motorima s unutarnjim izgaranjem. U potrazi za profitom, čini se da je Mercedes zaključio kako je volumen proizvodnje važniji no ikad.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.