Jaguar Land Rover otpušta radnike u velikoj Britaniji

Foto: JLR

USPRKOS tržišnom uspjehu modela Defender koncern je primoran na redukciju troškova. Jaguar Land Rover (JLR) posljednjih je mjeseci često bio u središtu pozornosti, prije svega zbog vijesti vezanih uz Jaguar.

U svibnju je tvrtka objavila najveću dobit u posljednjih deset godina, ponajviše zahvaljujući uspjehu modela Defender. No, istodobno se suočila s kritikama zbog načina na koji upravlja markom Jaguar, koja je nedavno prošla kroz kontroverzni rebranding i slobodno se može reći kako trenutačno ne prodaje nijedan automobil.

U takvom ozračju stiže vijest da će JLR u Ujedinjenom Kraljevstvu otpustiti do 500 zaposlenika.

Tvrtka je objavila da će 1,5 % svoje radne snage ponuditi "paket dobrovoljnog otkaza", uz očekivanje da ga neće prihvatiti više od 500 osoba. JLR navodi da je ova ponuda namijenjena uglavnom menadžerskim pozicijama, ali nije precizirala koje će točno pogone ili odjele zahvatiti.

"Kao dio uobičajenog poslovanja, redovito nudimo zaposlenicima koji ispunjavaju uvjete mogućnost odlaska iz JLR-a putem ograničenih programa dobrovoljnog otkaza," rekao je glasnogovornik tvrtke za Autocar.

Zašto smanjenje broja zaposlenih nakon tako uspješne godine?

Od završetka financijske godine 31. ožujka mnogo se toga promijenilo. Predsjednik SAD-a Donald Trump uveo je carine od 25 % na sva vozila proizvedena izvan SAD-a. Jaguar Land Rover tada je odmah obustavio isporuke u SAD i tek je nedavno ponovno počeo izvoziti.

Nije iznenađujuće da je JLR djelomično okrivio te carine za pad globalne prodaje od 10,7 % u posljednjem kvartalu. Drugi veliki razlog je Jaguar, koji trenutačno ne proizvodi nijedan automobil. Marka se priprema za potpuni prelazak na električni pogon, s planiranim lansiranjem nove generacije modela tek početkom 2026.

Jedina pozitivna vijest u cijeloj situaciji jest nova dogovorena carinska stopa od 10 % za Veliku Britaniju. To znači da modeli Range Rover, koji se svi proizvode u Engleskoj, neće biti toliko opterećeni carinama pri dolasku na američko tržište.

S druge strane, Defenderi, koji se proizvode u Slovačkoj, i dalje podliježu punoj carinskoj stopi od 25%. Kako je Defender najprodavaniji model tvrtke, to predstavlja značajan problem za buduće poslovanje.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.