Američka agencija za sigurnost prometa (NHTSA) pokrenula je istragu o mogućoj grešci na prednjem ovjesu više od 91.000 modela Range Rover Sport. Istraga je započeta nakon zaprimanja više prijava vlasnika o problemu s prednjom upravljačkom šakom.
Agencija navodi da određeni SUV-ovi Range Rover Sport iz razdoblja 2014. do 2017. godine mogu razviti pukotine u gornjem zglobu aluminijske prednje upravljačke šake. Do sada je zaprimljeno 12 upitnika vlasnika vozila koji opisuju taj problem.
Prema pritužbama, prednja upravljačka šaka puca na mjestu gdje se spaja s kuglastim zglobom gornje kontrolne ruke, koji je osiguran steznim vijkom i maticom. Problem nije samo kozmetičke prirode.
Upravljačka šaka nosi prednji kotač i cijeli sklop prednjeg kočnice. Kvar na tom mjestu mogao bi dovesti do odvajanja gornje ovjesa ruke, što bi značajno povećalo rizik od nesreće.
Istraga obuhvaća ukupno 91.856 SUV-ova Range Rover Sport iz modelnih godina 2014.-2017. Do sada nije bilo prijava o sudarima, požarima, ozljedama ili smrtnim slučajevima povezanim s napuklim sklopovima šake.
Ovo nije prvi put da se JLR (Jaguar Land Rover) susreće sa sličnim problemom. Početkom 2017. godine tvrtka je pokrenula opoziv modela Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport iz 2016. i 2017. godine, otkrivajući da zglobovi između donje kontrolne ruke i šake na lijevoj i desnoj strani mogu biti previše zategnuti. Tada su napomenuli da u slučaju zatajenja pričvrsnog elementa, šaka kotača može se odvojiti od sklopa donje kontrolne ruke prednjeg ovjesa.
Očekuje se da će trenutna procjena NHTSA-e trajati nekoliko mjeseci. U međuvremenu, vlasnici zahvaćenih vozila mogu ostati informirani prateći ažuriranja izravno od NHTSA-e. Iako još nije poduzeta službena akcija, ishod istrage mogao bi dovesti do daljnjih koraka, uključujući opoziv ako se potvrde sigurnosni rizici.