Huawei je razvio tehnologiju baterija u čvrstom stanju koja bi mogla omogućiti električnim vozilima veći domet i brže punjenje.
Ove ćelije imaju trostruko veću energetsku gustoću od litij-ionskih i teoretski bi mogle omogućiti domet od 3.000 kilometara.
Prema kineskoj patentnoj prijavi, nova baterija mogla bi se potpuno napuniti za samo pet minuta.
Ako vaše dnevno putovanje ne uključuje obaranje rekorda u vožnji bez zaustavljanja, vjerojatno ne vozite automobil sa spremnikom goriva od 265 litara. Većini nas nije potrebno prijeći 3.000 kilometara u jednom potezu. No prema tvrdnjama Huaweija, takav domet bi uskoro mogao biti moguć u električnom vozilu.
Kineski tehnološki div tvrdi da bi njegova nova baterijska tehnologija mogla omogućiti budućem električnom vozilu srednje veličine da prijeđe tu udaljenost s jednim punjenjem.
Poput Toyote, VW-a, BMW-a, Stellantisa i drugih velikih igrača u tehnološkom i automobilskom sektoru, Huawei je posljednjih godina radio na baterijama u čvrstom stanju, za koje većina stručnjaka smatra da će donijeti revoluciju u korištenju električnih vozila. Ovog mjeseca Huawei je podnio kineski patent za kemijski sastav baterije u čvrstom stanju koji dolazi s nekim smjelim tvrdnjama.
Ćelije, čije su sulfidne elektrode dopirane dušikom kako bi se smanjile neželjene reakcije koje skraćuju životni vijek, imaju energetsku gustoću od 400-500 Wh/kg, navodi se u prijavi, što je trostruko više od trenutnih konvencionalnih ćelija. Huawei procjenjuje da bi to tipičnoj limuzini srednje veličine omogućilo prelazak 3.000 kilometara s jednim punjenjem. A to punjenje – do kraja, ne samo 80 posto – trajalo bi samo pet minuta.
Brojka od 3.000 kilometara temelji se na pretjerano optimističnim kineskim CLTC izračunima, pa bi vjerojatno prema EPA standardu to bilo oko 2.090 kilometara. Malo manje spektakularno, ali i dalje oko tri puta više od onoga što najdalje dosežni električni automobili iz 2025. mogu isporučiti s jednim punjenjem.
Sve zvuči nevjerojatno, ali imam određene rezerve prema tome hoće li se to zaista dogoditi, i to ne zato što sumnjam u Huaweijevu tehnologiju. Nitko tko kupuje električni automobil neće trebati putovati toliko daleko između punjenja, posebno ako se taj automobil može napuniti za manje od pet minuta (mogućnost toga ovisi o infrastrukturi, ali nema sumnje da će i to doći). A proizvođači automobila ih neće ni htjeti proizvoditi, jer će povezani troškovi, barem u početku, biti prilično visoki.
Čak i u budućnosti u kojoj možemo spavati dok naš automobil vozi, i dalje ćemo trebati stanke za toalet i protezanje nogu brzom šetnjom kako bismo spriječili trombozu. A proizvodnja električnog vozila s nepotrebno dugim dometom znači proizvodnju nepotrebno teškog i skupog električnog vozila jer su baterije teške i skupe, iako Huawei očekuje da će cijene i težine padati. Kako navodi TG, čak i s pametnim ćelijama, električni automobil s dometom od 3.000 kilometara i dalje bi trebao baterijski paket težak poput Mitsubishi Miragea.
Mnogo je vjerojatnije da će proizvođači automobila koristiti ovu tehnologiju za ugradnju manjih, jeftinijih baterija u svoje automobile koje će i dalje pružati dobar domet – recimo 1.000 kilometara – ali će te automobile učiniti lakšima, a time i učinkovitijima, te jeftinijima za proizvodnju i kupnju. Kada proizvođači automobila budu mogli isporučiti električni automobil koji košta manje od benzinca, ide dalje s jednim punjenjem i brže se puni, električni automobili će doista uzletjeti, uz uvjet da infrastruktura to podržava.
Toyota je već govorila o svojim budućim električnim vozilima s dometom od 1.200 kilometara, što nama zvuči više nego dovoljno. Što vi mislite, koji je optimalan domet za obiteljski električni automobil?
Izvor: Car News China