NJEMAČKA se okrenula ugljenu, a time je poraslo i zagađenje, posebno po pitanju emisija CO2.
Kao što je poznato, električni automobili ne emitiraju štetne plinove, ali u cijelom životnom ciklusu stvari su kudikamo drukčije. Posebno je to uočljivo ako se električna energija za njihov pogon ne dobiva iz alternativnih izvora energija.
A upravo to se dogodilo u Njemačkoj, koja se uslijed nestašice plina okrenula ugljenu. Stare termoelektrane su opet u pogonu, a u posljednjih mjesec dana čak 34.9% električne energije u Njemačkoj proizvedeno je upravo iz ugljena, piše hybridoselectricos.com, prenosi Revija HAK. U usporedbi s godinom prije, proizvodnja električne energije iz ugljena porasla je za 13.3 posto, a potrošnja ugljena za 19 posto, izvještava Economic Times.
Time je Njemačka stigla u sam vrh po zagađenju u proizvodnji električne energije. Emisije su 535 g CO2/kWh, što je pet puta više nego u Španjolskoj. U samom vrhu po korištenju ugljena i zagađenju su još Bugarska, Češka i Poljska.
Dobra je vijest što i u takvim uvjetima električni automobil zagađuje manje od automobila pogonjenog fosilnim gorivom. Razlika nije velika, ali je primjetna i iznosi 27 posto. Dok benzinski automobil koji troši 6.5 l/100 km emitira približno 17.6 kg CO2 na 100 km, električni automobil u Njemačkoj povezan je s približno 12.8 kg CO2 na 100 km. U Španjolskoj, pak, električni auto zagađuje sedam puta manje od benzinca.