BOJA je presudna, barem kada je riječ o preprodaji automobila. Ukusi su različiti, pa tako Seat Ibiza u "Mystic" boji - mješavini ružičastog zlata i marelice može nekima biti otmjena, a drugima nepodnošljiva, tržište ima jasna pravila. Automobili upečatljivih boja često gube na vrijednosti, dok su siva, bijela i crna znatno traženije i lakše pronalaze novog vlasnika.
Prošla su vremena kada su ulice bile preplavljene živim bojama. Sedamdesetih godina prošlog stoljeća dominirale su narančasta, žuta, zelena i crvena, uz popularne smeđe, svijetloplave i oker nijanse. No, već početkom osamdesetih godina počeo je zaokret prema takozvanim nebojama, a broj crnih, bijelih i sivih automobila od tada je u stalnom porastu. Danas više od polovice automobila ponuđenih na popularnoj platformi mobile.de otpada upravo na te tri boje, piše njemački Auto Bild.
Trend prema monotoniji nije samo stvar mode, već je usko povezan s velikim udjelom komercijalnih registracija. Prošle, 2024. godine, više od dvije trećine svih novih osobnih automobila registrirano je za poslovnu upotrebu.
Leasing tvrtke i upravitelji voznih parkova igraju na sigurno. Uzmimo primjera radi narančasti model iz masovne proizvodnje, taj automobil imat će nižu vrijednost pri preprodaji od onog u sivoj ili crnoj boji. Te boje nose mali rizik, dok je bijela, primjerice, posebno tražena kod malih automobila koji se izvoze u južnu Europu i Afriku.
S druge strane, kupci rabljenih automobila imaju više slobode. Upravo u toj dominaciji neutralnih tonova krije se prilika za povoljnu kupnju. Tko je otvoren za manje tražene boje, ima dobre šanse pronaći odličnu ponudu. Analiza portala mobile.de pokazala je impresivne rezultate: kod VW Golfa (prva registracija od 2013.) srebrni automobili su 17,9 posto ispod prosječne cijene, a kod BMW-a serije 3 (od 2012.) taj je popust čak 33,9 posto. Vjerojatni razlog za to je velik broj povoljnih vozila iz voznih parkova - poput onih Njemačke vojske ili željeznica - koja često imaju visoku kilometražu i skromniju opremu.