Cadillac je tijekom većeg dijela 20. stoljeća bio simbol američkog luksuza, snage i prestiža. No, početkom 1980-ih, Cadillac se našao pod pritiskom novih tržišnih trendova. Europski proizvođači poput BMW-a i Mercedesa osvajali su američke kupce svojim kompaktnim, ali sofisticiranim modelima.
General Motors (GM), matična tvrtka Cadillaca, odlučio je brzo odgovoriti – ali umjesto da razvije potpuno novi model dostojan svog imena, krenuo je prečacem. Tako je 1981. godine rođen Cadillac Cimarron, automobil koji je postao jedna od najvećih pogrešaka u povijesti tvrtke.
Cadillacov luksuzni automobil ili obični Chevrolet Cavalier?
Cimarron je bio baziran na GM-ovoj J-platformi, što znači da je dijelio gotovo sve komponente s jeftinijim modelima poput Chevrolet Cavaliera, Pontiac J2000 i Oldsmobile Firenza. U osnovi, Cadillac je uzeo obični Chevrolet, dodao nešto više opreme, malo luksuznijih materijala i zalijepio prestižni Cadillacov amblem na prednju masku.
Problem? Kupci i automobilski kritičari nisu bili naivni. Iako je Cimarron imao nešto profinjeniji interijer s kožnim sjedalima i drvenim umetcima, njegova kvaliteta, performanse i vozna dinamika nisu bili ni približno na razini koju bi se očekivalo od Cadillaca.
Nije se mogao nositi s BMW-om i Mercedesom
Cimarron je u početku dolazio sa slabašnim 1.8-litrenim četverocilindričnim motorom koji je razvijao skromnih 88 konjskih snaga. Za usporedbu, u to vrijeme Mercedes-Benz i BMW nudili su kompaktne limuzine s daleko snažnijim i sofisticiranijim motorima. Cadillacovi kupci, koji su navikli na moćne V8 motore, bili su šokirani ovakvim "oskudnim" pogonskim sklopom.
Uz to, cijena mu nije bila puno manja od Mercedesovih i BMW-ovih modela. Početna cijena bila je 12.181 dolar.
U kasnijim modelima Cadillac je dodao 2.0-litreni i 2.8-litreni V6 motor kako bi poboljšao performanse, ali šteta je već bila učinjena. Cimarron je i dalje imao problema s nedostatkom snage (ubrzanje od 0 do 100 km/h bilo je bolno sporo), lošom kvalitetom izrade (dijelio je mnoge unutarnje elemente s jeftinim Chevroletom) i neodgovarajućom voznom dinamikom (iako je bio kompaktan, upravljivost mu je bila daleko lošija od europske konkurencije).
Cimarron je bio toliko loš da su ga prodavači u Cadillacovim salonima pokušavali ignorirati, radije gurajući kupce prema pravim luksuznim modelima marke.
Prodajni fijasko
Iako je Cadillac uložio veliki marketinški napor da predstavi Cimarron kao "europski nadahnut Cadillac", publika nije nasjela. Prodaja je bila katastrofalna. Tijekom šest godina na tržištu (1982.-1988.) prodano je oko 132.500 primjeraka, što je bilo znatno ispod očekivanja.
Cadillac Cimarron često se nalazi na listama najgorih automobila svih vremena, a automobilski novinar Dan Neil iz Los Angeles Timesa ovako ga je opisao: "Sramota koja je uništila Cadillacovu reputaciju. Sve što je bilo pogrešno, lijeno i lažno u vezi s GM-om 1980-ih kristalizirano je u ovoj flagrantnoj uvredi za ime Cadillac."
Najveća posljedica Cimarrona bila je dugoročna šteta Cadillacovom imidžu. Tvrtka se godinama borila da povrati prestiž koji je izgubila, a tek s modelima poput Cadillac CTS-a početkom 2000-ih uspjela se vratiti u igru.