Korisnici ENC uređaja za digitalnu naplatu cestarine i dalje moraju printati obrasce
KORISNICI Hrvatskih autocesta koji koriste ENC uređaje suočavaju se sa zastarjelim sustavom kada je riječ o ažuriranju osobnih podataka. Promjena adrese stanovanja, iako nužna radi točnog vođenja korisničkog računa i ispravne naplate cestarine, trenutačno se ne može obaviti jednostavno putem interneta, što mnogima predstavlja neočekivanu administrativnu prepreku.
Čitatelj: Proces je daleko od elektroničkog
Jedan se čitatelj portala Index požalio da na svojem korisničkom profilu na ENC web stranici nije mogao ažurirati adresu stanovanja. Pokušao je i putem mobilne aplikacije, no opcija za izmjenu podataka ondje uopće ne postoji.
Prema njegovim riječima, jedini način za promjenu adrese uključuje prilično kompliciran postupak: potrebno je preuzeti obrazac, ručno ga ispuniti i potpisati, zatim ga skenirati te poslati e‑poštom na službenu adresu HAC‑a.
Elektronička naplata cestarine (ENC) sustav je beskontaktne naplate koji vozačima omogućuje prolazak kroz naplatne kućice bez zaustavljanja i bez posredovanja blagajnika. Sustav pomoću ENC uređaja i antene na naplatnoj stazi automatski naplaćuje cestarinu, no kad je riječ o ažuriranju korisničkih podataka, proces je daleko od elektroničkog.
HAC: Zahtjev smo uveli radi zaštite osobnih podataka
Index je upitao Hrvatske autoceste zašto korisnici ne mogu ažurirati osobne podatke putem interneta te koji su trenutačno dostupni načini za njihovu promjenu.
"Korisnici trenutačno ne mogu samostalno mijenjati osobne podatke (npr. adresu) kroz korisnički račun ili mobilnu aplikaciju. Ažuriranje adrese moguće je na jedan od sljedećih načina. E‑poštom (bez dolaska u ured) korisnik ispuni i potpiše pristupnicu s točnim osobnim podacima te je pošalje e‑poštom na adresu info-naplata@hac.hr.
Osobnim dolaskom – promjenu je moguće izvršiti u bilo kojem našem prodajnom uredu, gdje će djelatnici odmah ažurirati podatke. Zahtjev za potpisanom pristupnicom uveden je radi provjere identiteta i zaštite osobnih podataka korisnika", odgovorili su iz HAC‑a.
Drugim riječima, unatoč digitalizaciji brojnih javnih servisa, dio sustava elektroničke naplate cestarine i dalje zahtijeva papir, potpis i ručni unos. Dok se druge institucije sve više okreću automatiziranim mrežnim obrascima i elektroničkoj prijavi, korisnici HAC‑a za promjenu adrese i dalje moraju posegnuti za skenerom.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati