Znanstvenici: Ako trčite ili vozite bicikl, morate biti udaljeni i do 20 metara

Foto: Pixsell

IAKO SE građanima preporučuje da ostanu kod kuće i ne izlaze ako za to nema potrebe, parkovi i prostori za rekreaciju su i dalje dobro popunjeni u čitavoj zemlji.

Nije to samo slučaj u Hrvatskoj. Gotovo sve zemlje koje su pogođene koronavirusom javljaju da dolaskom lijepog vremena građani, unatoč zabranama poput one u Parizu, sve više izlaze kako bi se rekreirali, trčali ili vozili bicikl što uglavnom ne bi trebao biti problem ako se pridržavaju mjera socijalnog distanciranja i ako se ne grupiraju.

No prema istraživanju znanstvenika s belgijskog sveučilišta u Leuvenu i nizozemskog i Eindhovenu dva metra razdaljine između ljudi koji su u pokretu možda nije dovoljno. Ekipa pod vodstvom Berta Blockena, koji radi na oba sveučilišta, proučavala je kako se kapljice raznih tjelesnih tekućina ponašaju kad je tijelo u pokretu. Dok trči ili vozi bicikl, osoba se znoji, dublje diše te jačim izdahom puno dalje izbacuje kapljice.

Do 20 metara na biciklu

Prema toj studiji, ljudi bi dok hodaju jedni iza drugih trebali održavati oko četiri metra razmaka kako bi ostavili dovoljno prostora kapljicama da padnu na tlo. Kad je riječ o trčanju ili laganoj vožnji bicikla, ljudi bi trebali biti udaljeni deset metara, a pri brzoj vožnji bicikla i do 20 metara jedni od drugih kako bi se izbjegao eventualni prijenos zaraze.

No, ne slažu se svi znanstvenici s Blockenovom ekipom pa je Stephen Ferguson, Siemensov stručnjak za dinamiku kretanja kapljica, rekao da je nemoguće tako generalizirati.

"Da bi simulacija bila vjerodostojna, morali biste uzeti u obzir različite oblike nosnih kanala i šupljina kod ljudi te činjenicu da ne ispušta svatko jednake količine i kapljice istih veličina. To se ne može samo tako izračunati koristeći zakone aerodinamike, a osobito ne u tako kratkom roku u vrijeme ovakve krize", smatra Ferguson koji dodaje da se ljudi ne bi trebali prestati rekreirati, ali da to moraju činiti uz puno veću dozu opreza.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.