ZET je aplikaciju platio skoro 2 milijuna kuna. Zašto se ona ne koristi?

Foto: Slavko Midzor/PIXSELL, Marko Lukunić/PIXSELL, privatna arhiva

ZAGREBAČKI električni tramvaj još uvijek nema službenu aplikaciju uz koju putnici mogu kupiti karte ili se informirati o voznom redu. Činjenica je to koja posebno neobično zvuči kad se zna da je još 2017. Grad Zagreb dogovorio milijunski posao s tvrtkom KING ICT oko izrade aplikacije koja, evo, još nije u funkciji. Vrijednost posla iznosila je 1.8 milijuna kuna.

Tuček: ZET je moju aplikaciju odbio

Inače, postoji aplikacija Zet info, koju koriste Zagrepčani, ali i posjetitelji glavnog grada. Ona je djelo Leona Tučeka. Aplikacija omogućuje da se na vrijeme saznaju promjene i izvanredne regulacije u prometu. 

Leon Tuček je aplikaciju Zet info razvio još kao srednjoškolac. Tada je s ovom aplikacijom, koja je, dakle, nudila podatke o voznom redu i stanju u prometu, na sajmu inovacija INOVA osvojio zlatnu medalju. Aplikaciju je dodatno zadnjih godina usavršavao.

Zanimljivo je da je on besplatno ponudio ZET-u, a ZET je nije prihvatio. Obratili smo se Tučeku s kojim smo popričali na tu temu te ga pitali više o komunikaciji sa ZET-om.

"Da, aplikaciju sam razvio kao klinac, a sad je aplikacija korištena od dosta ljudi Grada Zagreba te ima više od 125 tisuća preuzimanja. Prije par mjeseci sam slao mail ZET-u kojega sam pitao žele li da to bude službena aplikacija jer oni takvu nemaju. Odbili su me", rekao je.

"Meni je žao da se to nije ostvarilo. Napisali su mi da interes s njihove strane ne postoji. Inače, pohvalio bih odnos s novom gradskom vlasti. Aplikacija odnedavno koristi ZET-ove real time podatke, koje su iz ZET-a uskratili. Pisao sam Gradu Zagrebu i oni su odmah otvorili pristup", govori.

Dodaje kako su građani aplikacijom zadovoljni jer zahvaljujući njoj vide stanje u prometu, vrijeme kad koji tramvaj vozi, je li došlo do zastoja, a sad je sve skupa unaprijeđeno zahvaljujući real time podacima. 

"I dalje se nadam suradnji. Ponavljam, aplikaciju dajem besplatno. Čini mi se da u ZET-u ne shvaćaju do kraja sam pojam modernizacije i digitalizacije. Nisu više dovoljni oni "displayevi" na stanicama, jeftinije je i modernije kad postoje aplikacije na mobitelima, koji više nisu kocke koje stoje u džepu, nego mali kompjuteri", ističe.

"Nadam se da će to moći kad-tad shvatiti", zaključuje.

ZET: Nije postojao model preko kojeg se aplikacija mogla preuzeti od treće strane

Upite smo poslali i ZET-u. 

"Zagrebački električni tramvaj upoznat je s aplikacijom ZET info, no u trenutku kada je gospodin Tuček iznio prijedlog za "donacijom" aplikacije, nije postojala mogućnost prikaza vozila u realnom vremenu, već se sukladno statičkim podacima o voznom redu mogao prikazivati očekivani slijed polaska, odnosno dolaska vozila, što je parametar informativnog karaktera, koji se odnosi na predviđeno, a ne stvarno prometno stanje.

Važno je naglasiti kako točnost prikazanog uvelike ovisi o vanjskim faktorima koji svakodnevno utječu na promet, poput usporavanja prometa, duljih čekanja i zaustavljanja, prometnih nezgoda, kao radova i drugih prometno-tehničkih okolnosti, a što dovodi do odstupanja.

Zbog navedenih okolnosti koje utječu na redovit tijek prometa, dio nezadovoljnih korisnika aplikacije obraća se ZET-u koji kao prijevoznik ne može odgovarati za točnost podataka koji se prikazuju u aplikaciji.

Također, s obzirom da je ZET trgovačko društvo čije je poslovanje definirano odgovarajućim zakonskim propisima, nije postojao model po kojem se aplikacija mogla preuzeti od treće strane, čak da je za to u tehničkom smislu i iskazan interes", naveli su iz ZET-a.

Moderniziramo sustav

"Unatoč navedenom, riječ je o pohvalnoj inicijativi mladog autora čiju aplikaciju koristi dio naših korisnika.

Tome u prilog ide i činjenica kako je u tijeku konstruktivni dijalog s autorom aplikacije s ciljem kako bi se u tehničkom smislu osigurale što točnije informacije na obostrano zadovoljstvo, kako korisnika aplikacije tako i korisnika javnog gradskog prijevoznika, s obzirom da je autor preuzeo testne dinamičke podatke o voznim redovima, čija se točnost tek ispituje i usklađuje s realnim vremenskim okvirima.

Naveli su kako ZET već dugi niz godina putem mrežne stranice nudi opciju planiranja putovanja, a koja je vezana uz alat Google Transit. 

"Neovisno o spomenutoj opciji, razmatraju se i daljnji iskoraci u informiranju putnika, a što uključuje i podatke o poziciji vozila na određenoj lokaciji i realnom vremenu dolaska ili polaska, što će zaživjeti kada za to budu ostvareni svi potrebni preduvjeti, a posebice nakon što završe sve predviđene testne faze", naveli su.

"Zagrebački električni tramvaj intenzivno radi i na projektu modernizacije sustava za nadzor prometa i informiranje putnika, a koji je ključan kako bi se osigurali još točniji i dostupniji oblici informiranja, bilo putem informativnih zaslona ili kroz odgovarajuće aplikacije javnog gradskog prijevoznika", dodali su.

Pitali smo ih o aplikaciji koja je već plaćena

Pitamo smo ih više oko aplikacije čija je izrada ugovorena 2017. godine.

"Kao što je već ranije objavljivano, mobilnu aplikaciju za prodaju karata ZET je 2019. godine platio nešto manje od 2 milijuna kuna.

Sigurno je kako će ona u praktičnom obliku zaživjeti, a za to vezane aktivnosti intenzivirala je i nova uprava, koja uz odgovornu upravljačku politiku želi učiniti dodatne iskorake i korisnicima ponuditi novitete koji uslugu podižu na još višu razinu.

Aktivaciji aplikacije za prodaju karata prethode aktivnosti prilagodbe sustava kojima raspolažemo, a čija funkcionalnost mora biti usklađena s opcijama tarifnog sustava, što se u proteklom razdoblju nije moglo realizirati u optimalnom obliku.

Naime, uvjereni smo kako su poznate, jasne i razumljive okolnosti u kojima se našao i javni gradski prijevoznik, a nakon što su na aspekte poslovanja utjecale posljedice pandemije i potresa, a koje su dovele do usporavanja poslovnih procesa, što je realno smanjilo i prihode.

Iz tog razloga, niti dorada sustava u tehnološkom smislu nije tekla planiranom dinamikom.

Kako se situacija postupno normalizira, poduzimaju se radnje kojima će se prethodno usporeni procesi na spomenutim aktivnostima u najvećoj mogućoj mjeri intenzivirati, ubrzati i shodno tome realizirati", naveli su iz ZET-a.

KING ICT: Mi smo rješenje isporučili u ugovorom propisanom roku

Obratili smo se i tvrtki King ICT.

"Što se tiče vašeg upita, sa svoje strane možemo reći da je KING ICT u zadanom roku zaista ispunio sve obveze iz ugovora koji se tiče izrade aplikacije za ZET, sve u skladu sa zahtjevima naručitelja.

Rješenje smo, prema ugovornim obvezama, naručitelju isporučili u ugovorom propisanom roku. Odluka o tome kada će rješenje biti dostupno građanima nije na nama kao izvršitelju. Zbog toga vas molimo da se za sve dodatne informacije obratite naručitelju", piše u odgovoru ove tvrtke.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.