Zagrebačka banka od veljače sljedeće godine uvodi promjene u način pristupa online bankarstvu, pa se tako više neće moći koristiti fizički token, već će građani trebati instalirati aplikaciju. To je dovelo do negodovanja među nekolicinom stanovnika, ponajviše starijih koji nemaju pametne telefone.
"Od 15. 2. 2024. više neće biti moguće korištenje fizičkim tokenom za identifikaciju i potvrdu transakcija. Stoga je, ako ga već nemate, potrebno ugovoriti m-token (mobilni token) koji je besplatan i nalazit će se u vašem mobilnom uređaju kao usluga unutar aplikacije m-ZaBa. Za korištenje m-tokenom potreban je mobilni uređaj s iOS ili Android operativnim sustavom te pristup internetu", stoji na njihovoj stranici.
Nezadovoljna Zagrepčanka: Prisiljavaju me da kupim pametni telefon, to mi je dodatni trošak
Iz Zabe kažu da je prednost ove aplikacije to što je besplatna, sigurna za korištenje, jednostavna i praktična. No ne slažu se svi s tim. Indexu se zbog ove promjene obratila nezadovoljna 78-godišnja Zagrepčanka Sanja Grahek, koju je obavijest iz banke razljutila zato što nema pametni telefon niti ga planira imati. Kaže da joj je to samo dodatni trošak i da je putem tokena preko laptopa redovito izvršavala uplate. Dodaje da će sada opet morati ići u poštu.
"Dobila sam obavijest preko e-Zabe da od 15.2. sljedeće godine više neće moći upotrebljavati fizički token za pristup transakcijama. Dakle, morate imati mobitel koji se može spojiti na internet. Iz svojih razloga nemam takav mobitel, a to bi mi stvorilo dodatne troškove. Oni ne žele uzeti u obzir da nemaju svi građani u Hrvatskoj mobitel koji se može spojiti na internet. Nije stvar u godinama. Ja se s tehnologijom snalazim, koristim laptop, ali zašto bismo uzimali takav mobitel, to znači još pretplata za mene i mog muža", kaže nam Grahek.
Kaže da je svjesna da je jako mali broj ljudi u Hrvatskoj bez smartphonea, ali da to svejedno nije razlog da ih se ignorira.
"Tjeraju me da se vraćam na plaćanje računa u pošti"
"Internetske usluge ionako skupo plaćam i sad me tjeraju da se vraćam na plaćanje računa u pošti. Možda se to većini ljudi ne čini kao veliki problem, ali iza toga stoji prisiljavanje građana da kupe takve mobitele. Iako nas nema puno, tu smo. Žena s kojom sam pričala iz banke mi je rekla da tu ne može ništa i da je tako kako je. Rekla mi je da trebam imati takav mobitel i to je to. Ovo je vrsta nasilja jer se ljude tjera da imaju nešto što ne žele imati", kaže nam Grahek.
Poslali smo upit Zabi. Zanimalo nas je kako će riješiti problem osoba koje nemaju pametne telefone. Odgovor ćemo objaviti kada stigne.