ČELNICI SSSH-a i sindikata zaposlenih u javnom linijskom autobusnom prijevozu najavili su veliki prosvjed radnika u toj djelatnosti za srijedu, 18. svibnja, ispred Ministarstva mora, prometa i infrastrukture zbog opasnosti od prekida pružanja usluga.
Na današnjoj konferenciji za novinare stoga su zatražili hitnu primjenu Uredbe 1370/2007 EU, koja je propisala da županijski javni linijski prijevoz treba biti uspostavljen na teritoriju cijele Hrvatske najkasnije do 3. prosinca 2019., kako su to učinile i druge članice EU.
Traže i da se ne krše pravni akti na nacionalnoj i europskoj razini i ne ugrožava 7 tisuća radnih mjesta.
"Vlada s nelojalnom konkurencijom uništava trgovačka društva"
Predsjednik Saveza samostalnog sindikata Hrvatske (SSSH) Mladen Novosel istaknuo je na tiskovnoj konferenciji kako neće prihvatiti dugogodišnju praksu da se u Hrvatskoj uništavaju trgovačka društva zbog nedjelovanja vlade RH u kombinaciji s nelojalnom konkurencijom koja nema radnike, autobuse, ne uplaćuje doprinose u državni proračun, već radi kao platformske tvrtke.
Upozorio je kako takve tvrtke ulaze na tržište nudeći niže cijene da bi uništile konkurenciju, a nakon što ljudi ostanu bez posla, preuzimaju ih, postaju monopolisti i cijene dižu nekoliko puta.
Predsjednik Udruge hrvatskih javnolinijskih prijevoznika Hrvoje Meštrović ocijenio je da se već godinama odugovlači provedba europske Uredbe bez opravdanog razloga i na to ukazuju resornom Ministarstvu.
Podsjetio je kako je početkom godine Zagrebačka županija sukladno Uredbi sklopila ugovore o javnim uslugama, a potom i Koprivničko-križevačka županija. Poslani su pozivi ostalim županijama, no one opet upiru u Ministarstvo.
"To je začaran krug u kojem građani ostaju bez prijevoza, radnici bez posla, a u konačnici ruralni krajevi bez stanovnika", upozorio je Meštrović.
"Upitna radna mjesta 7 tisuća vozača autobusa i prometnih radnika"
"Očito do sada nije ukinuto dovoljno linija i polazaka, nego treba sve nestati da netko shvati kako postoje modeli koji osiguravaju javni prijevoz kada su linije nerentabilne", ustvrdio je. Napominje da prihodi više ne pokrivaju troškove jer se cijena goriva udvostručila.
Meštrović je upozorio kako neprovođenje europske Uredbe i zakona ima teške posljedice za autobusni prijevoz i prijeti prekidom javne usluge. Prijevoznici cijelo vrijeme na županijskim linijama prevoze putnike bez sufinanciranja javnim sredstvima, pa su kontinuirano akumulirali gubitke, što im se negativno odrazilo na likvidnost.
Rješenje je sklapanje ugovora o javnim uslugama prema europskoj Uredbi, inače su upitna radna mjesta 7 tisuća vozača autobusa i prometnih radnika, naglasili su predsjednik Sindikata prometa i veza Hrvatske Stjepan Lisičak te sindikalni povjerenik iz Udruge sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske Duško Kulaš.