VJERONAUK ove školske godine pohađa gotovo 85 posto od ukupnog broja učenika, odnosno vjeronauk sluša 380.695 učenika osnovnih i srednjih škola. Prema podacima Ministarstva znanosti i obrazovanja, vidljiva je razlika kod učenika u osnovnoj i srednjoj školi.
U 17 županija postotak učenika u osnovnim školama koji pohađaju vjeronauk premašuje 90 posto. Najviše ih pohađa u Krapinsko-zagorskoj, Požeško-slavonskoj i Vukovarsko-srijemskoj županiji, čak 96 posto.
Najmanje učenika pohađa vjeronauk u Istri
No odlaskom u srednju školu učenici manje biraju vjeronauk kao izborni predmet. Tako broj županija gdje je više od 90 posto učenika na vjeronauku pada na četiri, to su Splitsko-dalmatinska, Dubrovačko-neretvanska, Brodsko-posavska i Vukovarsko-srijemska.
Najmanji postotak učenika koji slušaju vjeronauk u osnovnoj i srednjoj školi je u Istarskoj županiji. U osnovnoj školi na vjeronauk ide 63 posto učenika, a u srednjoj školi samo 55 posto. Prošle godine najavljeno je uvođenje alternativnog predmeta vjeronauku i zvat će se kritičko mišljenje, a planira se uvesti školske godine 2023./2024.
Što o svemu tome misle učenici iz pulske Osnovne škole Centar? Evo što su rekli za portal Srednja.hr.
"Mislim da bi kao izborni predmet bilo izvrsno uvesti psihologiju"
"Ne pohađam vjeronauk nego informatiku i sam sam odabrao taj predmet, a drugi izborni predmet mi je talijanski koji sam izabrao na prijedlog prijatelja", rekao je Fabijan.
"Mislim da bi kao izborni predmet bilo izvrsno uvesti psihologiju da učimo o mentalnim bolestima, kako se nositi s time i slično. Mislim da je to jako potrebno mnogoj djeci pogotovo u ovo vrijeme, a ako ne to bi onda bila kao neka vrsta autoškole kao pomoć s osnovama", smatra Haris.
"Vjeronauk bi trebao biti samo u crkvi"
Ana je sama izabrala pohađati vjeronauk, a uz to ide na informatiku i talijanski jezik.
"Idem na vjeronauk i u školu i u crkvu. Iskreno, mislim da bi vjeronauk trebao biti samo u crkvi. Voljela bih imati španjolski i/ili japanski jezik u školi te domaćinstvo u našoj školi", izjavila je Ana. Na pitanje što bi odabrala između vjeronauka i kritičkog mišljenja, odgovorila je da nije čula za predmet kritičko mišljenje koje se planira uvesti.