Uskoro se otvara modernizirano trajektno pristanište Stinica kod Senja

Ilustracija: Nel Pavletic/PIXSELL

Puštanje u rad nove rampe trajektnog pristaništa u uvali Stinica kod Jablanca očekuje se u siječnju, čime će se poboljšati prometna povezanost kopna s otocima, smanjiti vrijeme čekanja ukrcaja i iskrcaja te povećati broj linija, rečeno je na završnoj konferenciji tog 2.5 milijuna eura vrijednog europskog projekta.

Lučka uprava Senj ishodila je uporabnu dozvolu za novu rampu nakon što je obavljeno više uspješnih probnih pristajanja, što po riječima ravnatelja Ante Stipića znači da odmah može biti u funkciji, no puštanje u rad očekuje u siječnju jer je još potrebno postaviti prometnu signalizaciju.

Na raniji natječaj za uslugu uređenja prometa nije se javio nitko pa se natječaj ponavlja.

Rampa najviše značajna za stanovnike i goste otoka Raba

Nova rampa najviše će značiti stanovnicima i gostima otoka Raba, ali i poduzetnicima jer će poboljšati prometnu povezanost kopna s otocima, posebice tijekom vremenskih neprilika, rečeno je na završnoj konferenciji projekta sufinanciranog iz Kohezijskog fonda EU.

Sudionici konferencije napomenuli su da je projekt kompatibilan s projektima rekonstrukcije trajektnog pristaništa Mišnjak na Rabu te rekonstrukcije i sanacije obale u luci Rab.

Ravnatelj Stipić pojasnio je da će na novu rampu u Stinici moći istodobno pristajati dva broda pri čemu će manevriranje trajekata biti bitno olakšano, a vrijeme ukrcaja i iskrcaja skraćeno pa se posljedično očekuje povećanje broja linija i putnika.

Kraće vrijeme čekanja na ukrcaj

Položaj nove rampe u Stinici takav je da će bura brodu puhati okomito na pramac, a ne bočno kao na preostale dvije stare rampe, što će omogućiti uplovljavanje trajektima i po vremenu po kakvom to do sada nije bilo moguće, pa će i prekidi prometovanja zbog bure biti rjeđi.

Rezultat svega bit će kraće vrijeme čekanja na ukrcaj i iskrcaj putnika i vozila, povećanje broja linija, što je naročito važno zbog povećanja potreba lokalnog stanovništva i za produljenje turističke sezone, a brodar može u liniju uvrstiti plovilo većih gabarita. Početkom ljeta završeni su građevinski radovi na novoj rampi pa je bila puštena u privremeni rad, prije dobivanja uporabne dozvole.

U tom postupku obavljena je kontrola pristajanja trajekata u raznim uvjetima uz niz geodetskih izmjera. Za svaki nominirani brod izrađen je monogram koji prikazuje poziciju ukrcajne rampe u odnosu na plimu i oseku te preporuke za upotrebu rampe za pojedine smjerove i jačinu vjetra i vala.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.