Foto: N1
U BOSANSKOM Jajcu živi podjednak broj Hrvata i Bošnjaka, a u tom gradu postoje dvije srednje škole s planom i programom na hrvatskom jeziku. Djeci se bez obzira na nacionalnost izdaju svjedodžbe s grbom nepostojeće Herceg Bosne, dok ih vlast želi razdvojiti u različite škole, javlja N1. Učenicima je dosta podjela te poručuju - "nađite rješenje".
"U osnovnoj školi je bilo toliko onih koje sam mrzio. Danas, kako nas je ova škola spojila, svi smo super. Postali smo prijatelji, idemo na kave...Prvo polugodište je iskorišteno za upoznavanje, no u drugom smo se već svi složili", rekao je učenik Ivica Jukanović.
Njegov kolega nadodaje: "Imam sada neke prijatelje koji su mi bolji nego neki moje vjere. Poštujemo se i nemamo problema kao u osnovnoj školi", rekao je Tarik Šehić.
Službeno se program i plan u dvije srednje škole izvodi na hrvatskom jeziku, a svi dobivaju svjedodžbe s državnim, kantonalnim, ali i grboj Herceg Bosne.
Skupština i Vlada Srednjobosanskog kantona podržali su inicijativu za osnivanje srednje škole s planom i programom na bosanskom jeziku.
"Ne želimo da se djeca dijele"
"Kada je u pitanju oblast školstva, osjećamo se kao nacionalna manjina. Ni mi ne želimo da se djeca dijele. No, ovo što se nam događa je ponuđeno od ministarstva, uzmi ili ostavi. Nemamo nikakvog izora. Sada govorim kao Bošnjak, naša djeca nemaju izbora", rekao je načelnik Jajca Edin Hozan.
Bošnjačka djeca, kojih je koliko i hrvatske, u školama imaju bosanski jezik i islamski vjeronauk. Srbi su u manjini te ćirilice nema. Skupina učenika iz obje srednje škole organizirano se protivi razdvajanju. Izlaskom na ulice traže od vlasti da nađu rješenje za sve, ali pod istim krovom.
"Na prosvjedima ćemo pokušati organizirati da tri učenika nose tri zastave. Jedan će nostiti bosansku, jedan hrvatsku, jedan srpsku", rekao je Ivica Jukanović.
Službeno incidenata i napada na nacionalnoj osnovi nema, podjele se najviše osjete za vrijeme utakmica - tada dođe do svađa.
Na mlade utječu obitelj, mediji, politika i školstvo. Njima je toga dosta.