Električni romobili postali su svakodnevna tema među stanovnicima Osijeka, a izvješća iz policije jasno pokazuju da je situacija izmakla kontroli. Od 2023. godine do danas, prema podacima osječke prometne policije, zabilježeno je 39 prometnih nesreća u koje su bili uključeni vozači električnih romobila.
Većina tih nesreća imala je za posljedicu ozljede, odnosno u 31 slučaju zabilježene su ozlijeđene osobe. Tri osobe zadobile su teške tjelesne ozljede, dok je 28 osoba prošlo s lakšim ozljedama. U preostalih osam nesreća uzrokovana je samo materijalna šteta. Policija ističe da je stvarni broj nesreća vjerojatno i veći, jer dio njih ostaje neprijavljen.
Unatoč brojnim preventivnim i represivnim mjerama koje provodi policija, vozači romobila i dalje pokazuju visok stupanj neodgovornosti i kršenja prometnih pravila. Kako bi se zaustavio negativan trend i povećala sigurnost na cestama, policija će provoditi ciljane akcije u suradnji s djelatnicima Hrvatskog centra za socijalni rad. Te će akcije biti usmjerene upravo na korisnike osobnih prijevoznih sredstava, među kojima je velik broj maloljetnika.
Naime, zakon propisuje da osobnim prijevoznim sredstvima, poput električnih romobila i bicikala, smiju upravljati osobe koje su navršile najmanje 14 godina. Ako mlađa osoba prekrši ovu odredbu, odgovornost snose njezini roditelji ili druge osobe koje bi trebale nadzirati njezino ponašanje. Nedavno je u Retfali zabilježen slučaj stradavanja desetogodišnjeg djeteta koje nije smjelo upravljati e-romobilom.
Osim dobne granice, policija upozorava i na druge prekršaje: vrlo često se romobili voze bez zaštitne kacige, bez reflektirajuće odjeće ili oznaka, i to ne samo noću, već i danju kada su lošiji uvjeti vidljivosti. Uočena je i vožnja pod utjecajem alkohola.
Također, često se na romobilima voze dvije osobe istovremeno, što nije dozvoljeno – osobnim prijevoznim sredstvom smije se koristiti samo jedna osoba, ona koja upravlja vozilom. Kada se kreću u skupinama, vozači romobila, kao i bicikla, mopeda i motocikala, dužni su voziti jedan iza drugoga.
Vožnja po kolniku nije dopuštena, a pri kretanju pješačkim zonama i stazama namijenjenima pješacima, vozači moraju paziti na sigurnost svih ostalih sudionika u prometu.