Hrvatska je u travnju zabilježila najsnažniji rast prometa u maloprodaji u EU dok je na razini eurozone i Unije promet stagnirao, pokazalo je u utorak izvješće europskog statističkog ureda.
Sezonski prilagođeni promet u maloprodaji eurozone u travnju je bio nepromijenjen u odnosu na ožujak kada se prema revidiranim podacima smanjio za 0.4 posto.
U EU porastao je za 0.1 posto, nakon revidiranog 0.5-postotnog pada u ožujku.
Europljani su u travnju više kupovali samo neprehrambene proizvode, za 0.5 posto u eurozoni i za 0.6 posto u EU.
Promet u trgovinama prehrambenih proizvoda, pića i duhana bilježio je pak gotovo isti postotni pad.
Najviše se smanjio promet na benzinskim stanicama, za 2.3 posto u eurozoni i za 2.2 posto u EU.
Hrvatska na čelu
Među zemljama članicama čijim je podacima Eurostat raspolagao najviše je u travnju na mjesečnoj razini porastao promet u maloprodaji u Hrvatskoj, za 3.4 posto. U ožujku uvećan je za samo 0.1 posto.
Blizu su Hrvatskoj Luksemburg i Švedska s rastom prometa za 3.3 odnosno 3.1 posto.
Najviše se pak smanjio promet u Slovačkoj, za 5.8 posto.
Slijede Rumunjska i Slovenija s padom prometa za 3.7 odnosno 2.4 posto.
Eurostat nije raspolagao podacima za Češku, Grčku i Italiju.
Smanjena kupnja hrane
Na godišnjoj razini kalendarski prilagođeni promet u maloprodaji eurozone smanjio se u travnju za 2.6 posto, nakon 3.3-postotnog pada u ožujku, izračunali su statističari.
U EU prodaja je smanjena za 2.9 posto, nakon revidiranog 3.7-postotnog pada u prethodnom mjesecu.
Najviše je na oba područja u travnju na godišnjoj razini pao promet u trgovinama prehrambenih proizvoda, pića i duhana, za 4.4 posto u eurozoni i za 4.6 posto u EU.
Zamjetno je smanjen i promet na benzinskim postajama, za 1.8 u eurozoni i za 2.3 posto u EU.
Oštar pad u Mađarskoj
Među zemljama EU čijim je podacima Eurostat raspolagao najviše je u travnju na godišnjoj razini pao promet u maloprodaji u Mađarskoj, za 12.6 posto.
Slijede Estonija i Slovačka gdje je smanjen.
U Hrvatskoj je promet u maloprodaji u travnju pao za 0.4 posto u odnosu na isti prošlogodišnji mjesec, nakon 7.3-postotnog pada u ožujku.
Najviše je porasla prodaja na Cipru, za 9.4 posto.
Slijede Španjolska i Luksemburg s rastom prodaje za 7.8, odnosno šest posto.