KAKO stoji u istražnom izvješću HŽ-ovog povjerenstva, za željezničku nesreću koja se 21. prosinca dogodila na Glavnom kolodvoru u Zagrebu, gdje je putnički vlak koji je prometovao na relaciji Sisak-Zagreb udario u betonski odbojnik pri čemu je 68 osoba ozlijeđeno, odgovorni su TŽV Gredelj i Održavanje vučnih vozila.
Vlaku su kočnice otkazale zato što je došlo do propuhivanja jednog ili oba kočna cilindra na oba postolja lokomotive te jednog ili oba kočna cilindra na vagonu, a do toga dolazi ili zbog kvara u pripremi stlačenog zraka ili zbog kvara na nekom dijelu kočnice, smatra Povjerenstvo, koje je utvrdilo da je lokomotivi tog vlaka i dan prije nesreće otkazala kočnica na takozvanom B postolju te je bila na izvanrednom popravku u Održavanju vučnih vozila, tvrtki koja se nalazi u 100-postotnom vlasništvu HŽ Vuče vlakova.
Popravak je trajao samo sat i pol, od 21.00 do 22.30 sati, pa Povjerenstvo smatra da je to bilo nedovoljno za potpunu i kvalitetnu sanaciju kvara. Također, kako prenosi Večernji list, Povjerenstvo je utvrdilo kako je podatak o vremenu završetka popravka naknadno ispravljan. Budući da "za ispravnost kočnica i kočionih uređaja jamči održavatelj", odgovornim za nesreću se smatra Održavanje vučnih vozila, a budući da "održavatelj kočnica mora osigurati pogonsku ispravnost i besprijekorno djelovanje kočnica u periodu između dva redovna popravka", odgovornim se smatra i TŽV Gredelj.
Povjerenstvo je, također, utvrdilo i kako mjerne instrumente kojima se Gredelj koristi nije ovjerila vanjska ustanova koja je ovlaštena za umjeravanje instrumenata. Institucija koja je izdala certifikat Gredelju za glavnu radionicu više ne postoji te nije poznato tko nadzire kakvoću popravaka, a Komisija za kočnice ne radi. "Nadzor nad kakvoćom popravaka vitalnih sigurnosnih uređaja na željezničkim vozilima nije na zadovoljavajućoj razini”, navodi se u izvješću Povjerenstva.