Ovaj tjedan gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević predstavio je investicije u pet novih cestovnih pravaca, nakon što 20 godina nisu izgrađene značajnije prometnice ni nove tramvajske pruge, povodom čega je iz Grada Zagreba stiglo priopćenje.
U Zagrebu je, kažu, snažno prisutan trend oslanjanja na osobne automobile, kojih je danas 34% više nego prije 10 godina. Taj je trend potrebno preokrenuti ogromnim investicijama u javni prijevoz, koje su godinama u Zagrebu izostajale, a koje su potrebne kako bi se građani u većoj mjeri oslanjali na javni prijevoz. Stoga je Grad Zagreb pokrenuo preko 200 milijuna eura vrijednosti investicija u javni promet, odnosno u tramvaje, autobuse, tramvajske pruge, ispravljačke stanice i čitavu potrebnu infrastrukturu za moderan i pouzdan javni prijevoz.
"Investicije su pripremane od početka mandata"
Istovremeno je nesporno da se veliki broj građana svakodnevno za potrebe posla i osobne potrebe oslanja na osobne automobile i cestovne pravce kroz grad, tako da je usporedno s ulaganjima u javni prijevoz Grad Zagreb pokrenuo niz velikih investicija u cestovnu infrastrukturu: Kolakova i Branimirova na istoku, Sarajevska na jugu grada, Jarunski most i podvožnjak Medpotoki na zapadu grada te Šarengradska ulica kao novi ulaz u samo središte grada.
Radi se o investicijama koje su pripremane od samog početka mandata, a njihova realizacija započela je prošle godine s izgradnjom prve faze Branimirove.
Što sa zapadom Zagreba?
Govoreći o zapadu Grada, Gradonačelnik Tomašević rekao je kako se Jarunski most planira kao prijelaz preko Save u koridoru produžene Vrapčanske ulice koja će spajati Zagrebačku s Jadranskom avenijom: "Ovim projektom dobit ćemo bolju povezanost zapada grada s Novim Zagrebom, ali i dodatni izlaz na obilaznicu. Uz to, izgradit ćemo važni novi koridor tramvajske pruge koja će s Horvaćanske ceste prelaziti most i spajati se sve do buduće Nacionalne dječje bolnice u Novom Zagrebu."
Zapadni jarunski most će biti dug 625 metara, imat će dva odvojena kolnička traka, srednji razdjelni pojas s tramvajskom prugom te obostrane pješačke i biciklističke staze. Uz izgradnju mosta, planiraju se i nove prometnice do Jadranske avenije te do Horvaćanske ceste, za koje je ugovorena izrada glavnog i izvedbenog projekta.
Na sjeverozapadnom dijelu grada gradit će se podvožnjak na raskrižju Ulice Medpotoki s Alejom grada Bologne. Duljina izgradnje produžene Ulice Medpotoki je oko 400 metara, pri čemu će prometnica imati dva kolnika, razdjelni pojas te obostrane nogostupe i biciklističke staze.
U sklopu ovog projekta rekonstruirat će se i dio Ulice Mahatme Gandhija, gdje će se formirati i nova parkirna mjesta, dio Ulice Sigetje te dio Samoborske ceste, koja se proširuje na tri prometne trake u zoni podvožnjaka, a dodat će joj se i obostrana biciklistička traka.
Što se napravilo dosad?
Podsjetimo, Grad Zagreb već gradi produljenje Branimirove ulice, gdje je dosad završena prva od tri faze, a u 2025. kreće i produljenje ulice Rudolfa Kolaka, kojima će se otvoriti sjeverni obilazni pravac na istoku grada. Sljedeći tjedan kreće izgradnja Sarajevske ceste na jugu grada, s 1.8 kilometara ceste te 2.25 kilometara tramvajske pruge, koja će spojiti Aveniju Dubrovnik s Ranžirnim kolodvorom i omogućiti puno protočniji promet na južnom ulazu u grad.
Protekli tjedan najavljen je i veliki cestovni projekt u središtu grada, izgradnja nove Šarengradske ulice, prometnice koju je odavno trebalo izgraditi da rastereti Savsku cestu i stvori novi ulaz u grad s Jadranskog mosta.
"Pokrenuli smo niz doista velikih ulaganja u cestovnu infrastrukturu koje Zagreb već odavno treba i zaslužuje, a koja će se realizirati do 2028. godine i omogućiti protočniji promet te brža i sigurnija putovanja u Gradu Zagrebu", zaključio je gradonačelnik Tomašević.