POSTROŽENI testovi pokazali su znatno veću emisiju štetnih plinova iz Mercedes-Benzovih automobila u 2018. te su u krovnoj kompaniji Daimler najavili agresivniji razvoj električnih i hibridnih modela automobila.
Europski regulatori prisilili su automobilsku industriju da drastično smanji emisije stakleničkih plinova kako bi se ublažilo globalno zatopljenje, uključujući 40-postotno smanjenje emisije ugljičnog dioksida u razdoblju od 2007. do 2021. godine.
Potom ih je skandal s Volkswagenovim krivotvorenjem podataka o ispušnim plinovima iz 2015. godine potaknuo da postrože i metode testiranja kako bi odražavale stvarne uvjete vožnje. Rezultat je bio skok prosječne vrijednosti emisija u cijeloj automobilskoj industriji.
Prosječna emisija porasla za 7 posto
Zbog novih testova, ali i promjene ukusa kupaca i njihova okretanja težim sportskim terencima (SUV), prosječna je emisija Mercedesovih i Smartovih putničkih automobila porasla za sedam posto u 2018. godini, na 134 grama CO2 po kilometru u 2018. godini.
To otežava snižavanje prosječne emisije na ciljanih 105 grama CO2 po kilometru do 2021. godine.
"Rezultat će biti još intenzivnija elektrifikacija", izjavio je potpredsjednik eDrive razvoja u Mercedes-Benz Carsu Jochen Hermann.
Do iduće će godine Mercedes-Benz Cars povećati broj hibridnih i električnih modela na 20, s pet modela u 2018. godini. Do 2025. godine 40 posto putničkih automobila bit će električni ili hibridni automobili, priopćili su iz Daimlera.
"Očekujemo da ćemo ispuniti zacrtani cilj", rekao je glasnogovornik u osvrtu na predviđanja za 2021. godinu.
Europski zakonodavci odlučili su u prosincu smanjiti emisiju plinova u razdoblju od 2021. do 2030. za dodatnih 37,5 posto.