Screenshot: YouTube
HYPERLOOP One, kompanija koja se bavi razvijanjem transportnog sustava brzine do 1220 km/h, uskoro bi sustav mogla graditi i ispod mora.
> Najbrži javni prijevoz na svijetu od 1220 km/h stiže u Slovačku?
Nakon što je kompanija u svibnju uspješno završila testiranje svojih kapsula pod pritiskom, Hyperloop One sada istražuje podvodnu verziju koja bi, na primjer, mogla transportirati teret s brodova.
Podsjetimo, Elon Musk još je prije četiri godine predložio ideju Hyperloopa, transportnog sustava unutar kojega bi putničke kapsule pod pritiskom putovale visokim brzinama, a mislio je putem te futurističke ideje povezati San Francisco i Los Angeles. Musk je tada prognozirao kako bi vožnja sustavom od jednog do drugog grada trajala tek 30 minuta, što je realno, ukoliko se uzme u obzir da bi, prema nekim procjenama, transportne kapsule u sustavu mogle postizati brzinu od 1220 km/h.
Nova era
Hyperloop One će tako pokušati luke preseliti s trenutnih lokacija. Brodovi bi, prema toj ideji, pristajali na platforme na kojima bi iskrcavali teret, koji bi potom bio transportiran do obale putem Hyperloop tunela.
Član uprave Hyperloop Onea Peter Diamandis kaže kako kompanija o tome razgovara s lučkim vlastima diljem svijeta.
"Konceptualno gledajući, smatram kako je činjenica da pod površinom ima jako puno neiskorištenog prostora jedna od najuzbudljivijih stvari po pitanju budućnosti. Mislim kako bi se Hyperloop mogao specijalizirati za tehnologiju izrade tunela", kaže Diamandis.
Kompanija navodi kako bi selidba luka na platforme oslobodila nekretnine diljem svjetskih obala.
Povezivanje Norveške i Švedske Hyperloopom?
"Živim na obali Californije, u Long Beachu. Cijela ta prekrasna obala je praktički pokrivena lukama, brodskim kontejnerima i brodovima. Zamislite kada bismo mogli vratiti obalu u ruke ljudima, izgraditi tamo domove, parkove, plaže... To bismo mogli napraviti tako da prebacimo luke na platforme", dodaje Diamandis.
Kompanija razmatra i korištenje podvodnih tunela i Hyperloop tehnologije kako bi se prevozili ljudi.
"Neki od interesantnijih prijedloga po tom pitanju su oni koji se tiču povezivanja Norveške i Švedske putem takvih podvodnih tunela i naše tehnologije", zaključio je.