"STILLFRONT GRUPA je 17. rujna najavila preuzimanje Nanobita, čime je ta kompanija sada ojačala na 15 gaming studija. Što je još važnije, ovo je treća Stillfrontova akvizicija u 2020. godini, nakon Storma8 (siječanj) i Candywritera (travanj), koji sada drži vrlo impresivnu stopu od jedne akvizicije po kvartalu. Ne samo da su ta preuzimanja brza, nego i odmah donose vrijednost. Ako vas to ne impresionira, pogledajte dugoročno kretanje cijene dionica Stillfronta. Ove godine vrijednost dionice je porasla za 290 posto", piše pocketgamer.biz.
Što se tiče posljednje akvizicije, dodaju, Nanobit je vodeći developer mobilnih igara iz Hrvatske, s fokusom na narativne lifestyle simulacije životnih igara (RPG) koje ciljaju na žensku publiku, tako opisuju Nanobit te dodaju: Nanobit je objavio 29 naslova, 10 aplikacija i 19 igara, s više od 145 milijuna preuzimanja. Glavni naslovi ovog studija su Tabou Stories (2020.), My Story (2017.) i Hollywood Story (2015.).
Evo i ključnih detalja transakcije koje prenosi pocketgamer.biz:
1. Stillfront će platiti maksimalno 148 milijuna američkih dolara za preuzimanje, podijeljeno u dvije tranše.
2. Prva tranša, za 78 posto dionica Nanobita, bit će 100 milijuna dolara, 70 posto u gotovini i 30 posto u novoizdanim dionicama Stillfronta.
3. Druga tranša, za 22 posto dionica Nanobita, bit će isplaćena 2023. godine, ovisno o tome kako će se kretati Nanobitova dobit prije kamata, poreza i amortizacije tijekom 2021. i 2022. godine, ali ograničeno na 48 milijuna dolara, 70 posto u gotovini i 30 posto u novoizdanim dionicama Stillfronta.
4. Korištena je računica da se dobit prije kamata, poreza i amortizacije uvećava za 6,4 puta, što je u skladu s prethodnim preuzimanjima.
Na prvi pogled, ovo je solidan posao. Cijena je vrlo razumna, drži studio motiviranim za razvoj, te za 22 posto olakšava teret Stillfrontove današnje bilance. Veliko je pitanje - zašto Nanobit? Osim činjenice da Nanobitovi financijski rezultati u prvoj polovici 2020. godine uvećavaju Stillfrontove neto prihode u prvih šest mjeseci i dobit prije oporezivanja za 17, odnosno devet posto, vidimo još četiri snažna strateška razloga.
Diverzifikacija žanrova
Gledajući Stillfrontov portfolio ključnih igara, dvije su stvari relativno jasne. Prvo, diverzifikacija žanrova ključni je strateški cilj za predvidljivi rast poslovanja širenjem rizika na različite vrste igranja i publike. Drugo, još uvijek postoje praznine u Stillfrontovu žanrovskom dosegu. A Nanobit očito popunjava jednu od tih praznina, donoseći narativne lifestyle simulacije RPG pod Stillfrontovo okrilje.
Konkretnije, Nanobitov portfelj proizvoda donosi novi podžanr (u gaming industriji obično poznat kao interaktivne priče) u Stillfrontove simulacije, RPG-ove i portfelj akcijskih proizvoda, te stoga očiglednu slijepu točku u portfelju.
Dominacija u podžanru
I dok je diverzifikacija žanra dobra, sljedeće je pitanje ide li Stillfront prema pravom podžanru? I što je vrlo blisko, kako se Nanobit pozicionira u tom podžanru? Na napučenom tržištu mobilnih igara vrlo je teško pronaći podžanrove koji zdravo rastu, ali oni definitivno postoje. Srećom, tržište interaktivnih priča definitivno je jedno od njih.
U drugom kvartalu 2020. godine broj downloada i dalje raste s vrlo zdravih 79 posto u odnosu na prošlu godinu, dok prihodi rastu 82 posto. Na ove brojke vrlo vjerojatno utječe covid-19 (posebno je izražen skok dobiti u drugom kvartalu 2020.), ali šira slika je da ovaj podžanr nastavlja biti plodno tlo za budući rast, a Stillfront je napravio odmjereni izbor u smislu odabira podžanra kojim će proširiti svoj portfelj.
Nadalje, Nanobit je jedan od pet tržišnih lidera u ovom podžanru na temelju prihoda. U drugom kvartalu 2020. držao je 16 posto svih prihoda ovog podžanra, što ga stavlja na četvrto mjesto. Što je još važnije, kompanija je uspjela učetverostručiti tržišni udjel u ovom podžanru od početka 2017. godine. To pokazuje ne samo vrlo snažnu putanju rasta Nanobita, već govori i o tome zašto Nanobit treba nekoga sa Stillfrontovim proširenim mogućnostima i resursima da bi otvorio sljedeću razinu rasta. Nakon svega izrečenog, iz podataka proizlaze dva rizika.
Prvo, kao što se može vidjeti na grafikonu, trend prihoda podžanra interaktivnih priča bio je u padu u odnosu na prethodnu godinu dok se nije pojavio covid-19. Učinci pandemije s vremenom će nestati kako se igrači širom svijeta budu vraćali svakodnevici, što znači da prihodi podžanra pokazuju prve znakove stagnacije. Svakako će biti zanimljivo vidjeti kako će Nanobit broditi tim vodama i evoluirati u trenutnom stanju podžanra kako bi još više povećao prihode.
Drugo, Nanobit je vodeći u podžanru prema downloadima i u drugom kvartalu držao je 32 posto tržišta. Iako je ovaj visok udio downloada funkcija povećanih napora za preuzimanje korisnika starijih naslova i pojave najnovijeg naslova Tabou Stories (2020.), to još uvijek otkriva jaz između dominacije kompanije i posljedičnih prihoda. Drugim riječima, velika stopa preuzimanja ne prenosi se u dominantne prihode podžanra.
Ostaje vidjeti kako će kontinuirani Nanobitovi napori zatvoriti taj jaz u budućnosti i donijeti eventualnu dominaciju na oba fronta podžanra. Tabou Stories mogao bi biti jedan od kandidata koji će pridonijeti da se to dogodi.
Ekspanzija publike
Razmjerno je očito da Stillfront ovim iskorakom u druge podžanrove također okuplja različitu publiku tih podžanrova. Iako ovo nosi i niz prednosti za Stillfront i kompanije iz njegova portfelja, vjeruje se da postoji i sveobuhvatna strategija širenja publike koju je Stillfront slijedio tijekom 2020. godine.
Kad pogledamo ključne naslove iz Stillfrontova portfelja proizvoda 2019. godine, vidi se jasan iskorak prema žanrovima usmjerenima na muškarce. No, s akvizicijama 2020. godine, dakle Storm8, Candywriter i sad Nanobit, rodni fokus definitivno se uravnotežuje širom portfelja.
Broj naslova usmjerenih prema muškarcima smanjen je s 80 na 57 posto u odnosu na prošlu godinu, dok je broj rodno neutralnih naslova u istom razdoblju povećan s 12 na 27 posto, poglavito akvizicijama Storm8 i Candywritera. Nanobitov fokus na žensku publiku povećao je zastupljenost naslova usmjerenih prema ženama s osam na 16 posto u odnosu na prošlu godinu.
Dio kontinuirane Stillfrontove strategije rasta je maksimizirati raznolikosti publike u portfelju kroz akvizicije diverzificiranih žanrova. No, popis preuzimanja 2020. godine definitivno naglašava ključno fokus na uravnoteženje rodne razlike u portfelju. Suvišno je naglašavati, ovo se može pokazati vrlo vrijednom strateškom prednošću kompanije u eventualnim budućim akvizicijama. Nadalje, postojanje ovakve raznolikosti štiti cijelu grupu od tržišta prikupljanja korisnika.
S IDFA apokalipsom na vidiku, pritisak na unakrsnu promociju publike unutar Stillfrontovih naslova se povećava. Nanobit će očito biti izvrsna prilika za povećanje zastupljenosti ženske publike u Stillfrontovom portfelju. Ova se publika definitivno može unakrsno promovirati kod najboljih naslova Storm8 i Candywritera, s time da ove podružnice vjerojatno šalju publiku natrag na Nanobitova najbolja izdanja. I na kraju, industrija stalno bruji o stvaranju igara za visoko zanemarenu žensku publiku, što Nanobit pomaže riješiti.
Rast talenta i umijeća
Nanobitov žanr i fokus publike vrlo su jedinstveni u usporedbi s ostalim Stillfrontovim podružnicama. Štoviše, održavanje ovog fokusa dobro je funkcioniralo, što se može vidjeti i na Nanobitovom izvanrednom rastu prihoda. Kao što je već spomenuto, ovaj skok prihoda potaknut je povećanim priljevom korisnika i objavom novih naslova. Bez obzira na sve, to uvelike ovisi o ljudima koji stoje iza igara i kompanije. Također vrijedi napomenuti da je očekivana Nanobitova prilagođena dobit prije oporezivanja za fiskalnu godinu 2020. od 17 do 22 posto. Za usporedbu, očekivana prilagođena dobit Storm8 i Candywritera za 2019. godinu bila je 57, odnosno 59 posto.
Iako su njegove brojke pristoje, Nanobit očito daleko zaostaje za Storm8 i Candywriterom u smislu operativne učinkovitosti, što bi moglo biti posljedica dohodovnog potencijala njegovih proizvoda, prevelike ekipe zaposlenika ili oba faktora.
No, činjenica da je Stillfront zadržao isti omjer dobiti prije kamata, poreza i amortizacije u odnosu na prošle akvizicije signalizira visoko povjerenje Stillfronta u to da će Nanobit realizirati ogroman potencijal u budućnosti kroz svoje planirane proizvode i kontinuirano timsko poslovanje. Vrijeme će pokazati.
Sve u svemu, Stillfrontovo preuzimanje Nanobita ima puno smisla za budućnost grupe, kao i za Nanobit. Time se ubija više muha jednim udarcem, ali postoje i neki rizici.
Srećom, čini se da je Stillfront dobio odličnu cijenu (kao i obično) i da je i Nanobit na dobitku. Na Nanobitu je sada da otvori sljedeću fazu rasta uz pomoć Stillfronta. Pocketgamer.biz je optimističan i objema kompanijama želi puno sreće.