SINDIKAT kabinskog osoblja Croatia Airlinesa kreće u štrajk 26. veljače u 6 sati. Na svojim je stranicama Sindikat kabinskog osoblja zrakoplova (SKOZ) objavio: "Štrajk koji započinjemo u petak, 26. veljače u 6 sati, trajati će do potpisivanja Kolektivnog ugovora koji bi bio prihvatljiv za SKOZ ili do odluke štrajkaškog odbora o prekidu štrajka. Radnici će štrajkati u prostorima u kojima Croatia Airlines obavlja svoju djelatnost. Štrajkom će rukovoditi štrajkaški odbor u sastavu: Suzana Artuković Vuksan, Hrvoje Humek i Suzana Hofer".
Kako se navodi u dopisu kojeg je u redakciju Indexa poslala grupa pilota i kabinaca Croatia Airlinesa, na štrajk su se odlučili jer nije postignut dogovor sa Upravom tvrtke oko novog kolektivnog ugovora. Dodaju i kako je sindikat pilota započeo pregovore sa poslodavcem oko organizacije rada za vrijeme štrajka jer su pregovori kao i mirenje propali.
"Kapetan Šimunović je iznenada, preko noći i iz nepoznatih razloga, pristao na povratak pregovorima"
"Prije tri dana je došlo do niza događaja koji još nisu do kraja rasvijetljeni, a o kojima ćemo obavijestiti javnost. Suočen sa štrajkom i pod pritiskom medija ministar Kalmeta je sazvao ponovni sastanak sa predstavnicima sindikata tvrtke odgovarajući ih od štrajka. Ovaj potez je potpuno neprimjeren i nije ništa drugo nego pritisak na sindikate jer je zakonski proces pregovora i mirenja propao pa je štrajk nastavak događanja. Sastanak se održao i kod direktora tvrtke Ivana Mišetića. Unatoč tome što su sastanku nazočili predstavnici svih pet sindikata tvrtke, direktor je inzistirao da se pored uobičajenog predstavnika (pregovarača) sindikata pilota, na sastanku potpuno nepotrebno pojavi i predsjednik sindikata pilota, kapetan Damir Šimunović", navodi se u dopisu.
"Skupština sindikata pilota je jednoglasno dala mandat svojim pregovaračima da se pregovori vode o pravima koji ne idu ispod kolektivnog ugovora koji je važio do 31. prosinca 2009. godine. Kapetan Šimunović je iznenada, preko noći i iz nepoznatih razloga, bez mandata i konzultacija sa članstvom sindikata, suprotno ostalim pregovaračima sindikata pilota, pristao na povratak pregovorima", dodaje se.
Ucjena?
"Čime je izazvan ovaj potez zasada je predmet istrage. Naše pretpostavke vode na razmišljanja o ucjeni, prijetnji ili nekom drugom obliku pritiska na kapetana Šimunovića. Ovim činom se postupak dijaloga između sindikata i poslodavca vraća na početak što nije ništa drugo nego kupovanje vremena od strane uprave Croatia Airlinesa i bježanje od štrajka. Sad je, u slučaju nemogućnosti postizanja dogovora, što je vrlo izvjesno, potrebno ponovo prekidati pregovore i ići na mirenje. Nakon što se saznalo za ovaj čin kapetana Šimunovića, isti je podnio neopozivu ostavku", stoji u dopisu.
Bez plaća dok ne potpišu kolektivni ugovor?
"Nastavljajući pritisak na sindikate, Uprava je objavila da će se u petak, 5. veljače u 14 sati, svečano potpisati kolektivni ugovor sa svih pet sindikata. To je bila svjesno iznesena laž i pritisak jer je tada već bilo znano da sindikat kabinskog osoblja nije pristao na ponudu Uprave i da se ide u štrajk. Jučer u 14 sati Sindikat kabinskog osoblja nije potpisao novi kolektivni ugovor, kao ni Sindikat pilota, a Uprava je demonstrativno odbila potpisati kolektivni ugovor sa tri sindikata s kojima je postignut dogovor", navodi se u dopisu te se dodaje kako "Uprava nije isplatila plaće u petak, što je 20-godišnja tradicija tvrtke (5. radni dan), a pitanje je kad će se to dogoditi, jer Uprava po svaku cijenu želi potpisati kolektivni ugovor".
"Posljedice su sljedeće: Sindikat kabinskog osoblja kreće u štrajk kako je rečeno, a Sindikat pilota zbog neobjašnjivog i neovlaštenog, vjerojatno pod teškim pritiskom iznuđenog poteza svog sad već bivšeg predsjednika, vjerojatno mora ponovo u pregovore čime je uprava odgodila štrajk pilota. Za objektivno pružanje informacija, javnost treba znati da je Uprava dala lažne podatke o visini primanja pilota i kabinskog osoblja, a kapetanske plaće su i za više od 10.000 kuna niže od navedenih. Nije rečeno kolike su nove plaće, da pojedini piloti gube i do 45 posto, da se ukidaju dani godišnjeg, osiguranje od gubitka letačke dozvole, obrok u avionu. Nije navedeno ni kolike bi bile nove plaće kabinskog osoblja koje su sada, prije sniženja, kao i plaće pilota među najnižima u Europi", pojašnjava se.
"Temeljni problem Croatia Airlinesa je katastrofalna poslovna politika Uprave tvrtke koja potpunim neznanjem, svjesno i nesvjesno 13 godina vodi tvrtku ka kolapsu i prodaji partneru za jednu kunu"
"Važno je znati i da su sada, prije sniženja, troškovi za plaće zaposlenih u ukupnom udjelu troškova tvrtke među najnižima u Europi, a najniži u široj regiji (u odnosu na JAT, Adriju, Austria i Lufthansu). Temeljni problem Croatia Airlinesa je katastrofalna poslovna politika Uprave tvrtke koja potpunim neznanjem, svjesno i nesvjesno 13 godina vodi tvrtku ka kolapsu i prodaji partneru za jednu kunu. O poslovanju Croatia Airlinesa će detaljno biti riječi u sljedećem obraćanju javnosti", poručuje se u dopisu.