Šefica udruge obiteljskog smještaja: Snižavanje cijena bi privuklo nekvalitetne goste

Ilustracija: Grgo Jelavic/PIXSELL

Sinoć su emisiji Otvoreno na HTV-u gostovali direktor Udruge poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske Bernard Zenzerović, predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja Barbara Marković, predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela Šime Klarić te ravnatelj Uprave za razvoj poduzetništva, investicije i konkurentnost turističkoga gospodarstva Robert Pende.

Raspravljali su o turističkoj sezoni. Pende je kazao kako trendovi pokazuju da je Hrvatska na dobrom putu za još jednu dobru turističku godinu. "Za sada nekakvih izvanrednih situacija ne treba očekivati. Dosta čvrsto i stabilno ulazimo u predsezonski dio", kazao je i dodao da se prema najavama koje postoje može reći da se očekuju jako dobri rezultati turističke sezone.

Zenzerović je rekao kako se prema istraživanju očekuje oko 5 posto više noćenja u odnosu na lani. Dodao je i da je stanje jako dobro što se tiče rezervacija. "Očekujemo jednu jako dobru turističku godinu. No trebamo biti oprezni s obzirom na sva događanja na koja smo se već i naučili u posljednjih nekoliko godina", poručio je. 

Marković: Ove godine imamo 60.000 novih ležajeva

Pende nije iznenađen stečajem trećeg najvećeg njemačkog turističkog operatera FTI-ja. Objasnio je kako je stečaj kontroliran te vjeruje kako će "u priču uskočiti lokalni touroperatori" i sanirati potencijalnu štetu. 

Marković je naglasila kako je predsezona rano počela jer je Uskrs ove godine bio nešto ranije. "Pojavile su se pojedine rupe, ali je visoka sezona, kao i obično, jako dobro popunjena. Najbolji pokazatelj nam je postsezona. Rezervacije u kućama za odmor traju skroz do kraja listopada", kazala je.

"Ove godine imamo i 60.000 novih ležajeva, pa ćemo vidjeti kako će se kretati popunjenost tih smještajnih jedinica. Prvenstveno morate nuditi kvalitetu, a onda ta kvaliteta može i skuplje koštati, ali svakako mora biti kvalitetan sadržaj i kvalitetna usluga", nastavila je. 

Klarić je naveo kako gosti koji žele osjetiti ono lokalno i autentično biraju male obiteljske hotele. "Mali obiteljski hoteli pokrivaju skoro cijelu Hrvatsku, od otoka, obale, Zagore. U tom smislu smo dali jako puno po pitanju autentične gastronomije, ekološki prihvatljivih smještajnih kapaciteta", rekao je. 

Zenzerović: Porast cijena je izazvan ogromnom inflacijom

"To je opet jedna dodana vrijednost koju sve više gostiju traži. Mislim da su mali obiteljski hoteli, kao i veliki, a i hrvatski turizam ušli spremno u ovu godinu", dodao je. Što se tiče cijena, Pende smatra da se Hrvatska "bori s najboljima".

"Mislim da smo mi tu poprilično uspješni u zadnje vrijeme. To pokazuju i naši rezultati. Više od 70 posto gostiju se vraća i boravi više od tri puta u Republici Hrvatskoj. To je jedan od dokaza da smo na dobrom putu. Tu treba biti uvijek oprezan. Cijene su nešto na što su ljudi vrlo osjetljivi, posebno ako ne postoji taj srazmjer s kvalitetom i onime što nudite", uvjeren je. 

"Otkad se Hrvatska etablirala kao jedan od lidera na Mediteranu, pokazala se bitna razlika u odnosu na ono razdoblje kada je slovila kao jedna jeftina destinacija", napomenuo je. Zenzerović je ukazao da cijene noćenja u hotelima i turističkim naseljima sporije rastu nego u Francuskoj, Italiji i Grčkoj.

"To je bitno za istaknuti da se vidi da je cijeli taj porast bio izazvan ogromnom inflacijom, kojoj smo svi mogli svjedočiti. Kompanije su dizanjem cijena pokušavale uhvatiti rastuće troškove. To je zaista bitno da istaknemo da se zna gdje stojimo. Ove godine je za očekivati usklađivanje cijena negdje na razini inflacije. Oko 70 posto hotela reklo je da će im cijena rasti do 5 posto", poručio je. 

Klarić: Svake godine se povećava broj gostiju

Marković se protivi snižavanju cijena obiteljskog smještaja u srcu turističke sezone. "Svako sniženje cijena urušava i kvalitetu destinacije i privlači 'nekvalitetniju' strukturu gostiju. Ako imate kvalitetan sadržaj i uslugu, naći ćete svoga gosta", navela je. 

Napomenula je da su se cijene stabilizirale u obiteljskom smještaju te smatra da to sada odgovara omjeru kvalitete i ponude. I Klarić se slaže da Hrvatska nije skupa. "Ako gledamo kako tržište reagira na Hrvatsku, onda možemo reći da nismo skupi. Svake godine se povećava broj gostiju", istaknuo je. 

"Mali obiteljski hoteli u Hrvatskoj konzervativno pristupaju zadnjih godina podizanju cijena. Jedan je razlog taj što imamo jako puno starih gostiju koji dolaze u male obiteljske hotele, vraćaju se. Puno je i specijaliziranih agencija s kojima mali obiteljski hoteli dogovaraju politiku cijena kako bi ostali dugoročno partneri", rekao je. 

Pende: Pri kraju smo s izradom provedbenih propisa

"Činjenica je da moramo poslovati da bismo vratili investicije u male obiteljske hotele - od 20 do 30 godina, što znači da ne smijemo iskakati. To se pokazalo kao dobro", dodao je Klarić. Pende je potvrdio kako novi Zakon o turizmu ima elemente decentralizacije pa će svaka lokalna samouprava ili regija odlučivati u svojoj sudbini. 

"Mi smo pri kraju s izradom provedbenih propisa koji bi trebali definirati metodologiju, utvrđivati planova razvoja i održivih kapaciteta", naveo je. Zenzerović se složio kako je Zakon o turizmu potreban, ukazavši da je u Hrvatskoj prisutan "eksplozivan rast nekretninskog biznisa kamufliranog u neki kratkoročni najam". 

"Zaista se mora napraviti distinkcija između ljudi koji iznajmljuju jedan-dva apartmana, žive u toj zajednici, rade to već dugi niz godina od - nekretninskog biznisa. Stvarna je situacija zaista alarmantna u određenim područjima, infrastruktura je na rubu pucanja", upozorio je. 

Marković je također pozdravila donošenje zakona. Podsjetila je da obiteljski smještaj u turizmu u Hrvatskoj datira još od 1937. godine i smatra da ga trebamo njegovati. "On se pokazao kao stup i kralježnica samoga turizma u Hrvatskoj", zaključila je.
 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.