Šef Udruge turizma: Ako smo 100% puni, možemo se zapitati jesu li cijene preniske

Foto: Davorin Visnjic/PIXSELL

DIREKTOR Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić je u Novom danu N1 televizije komentirao dobar početak turističke sezone, ali i daljnje planove. "Što se tiče dolazaka i noćenja, imamo najsvježije brojke i možemo reći da su sukladne očekivanjima. Uskrs je ove godine bio 7 dana ranije nego prošle godine, ali možemo biti zadovoljni otvaranjem turističke sezone", kazao je. 

"To je dobra najava za ono što nas očekuje. Kad pričamo o brojkama, složio bih se s kolegicom koja je rekla da su važniji zarada i profit od fizičkih dolazaka i mislim da se moramo usmjeriti na kvalitetu i na taj način, s održivim brojem gostiju, zaraditi što je maksimalno moguće, a istovremeno što manje koristeći fizičke resurse", nastavio je Ostojić.

Uvjeren je kako u prilog dobrim brojkama idu i uvođenje eura te ulazak u Schengen. "To će biti snažan vjetar u leđa hrvatskom turizmu. Bez noćenja nema ni prihoda. Hrvatska će sigurno na srednji i daljnji rok biti u fokusu konkurentnosti u mediteranskom bazenu", istaknuo je. 

"Ni jedan poduzetnik neće dozvoliti da ima prazan objekt"

"Za uskrsne blagdane realizirano je oko 470 tisuća noćenja, a najbrojniji gosti bili su Nijemci, zatim Austrijanci, Hrvati i Slovenci”, rekao je pa je dodao: “Značajno se budi tržište Velike Britanije i Amerike i, kako stoje stvari s rezervacijama, i ova će godina biti početak povratka long haul tržišta. Mislim da ćemo se početi vraćati pretpandemijskim brojkama", smatra Ostojić. 

Tvrdi kako slobodno možemo reći da smo tijekom pandemijskog razdoblja bili pobjednici na Mediteranu. "Ako pokrenemo nove investicije u turizmu, Hrvatska će biti lider na Mediteranu. Ova sezona je tek počela, no svi skupa godinu moramo odraditi pažljivo do kraja. Inflatorni pritisci postoje svugdje, cijene u Hrvatskoj su primjerene", rekao je. 

"Ni jedan poduzetnik neće dozvoliti da ima prazan objekt. U teoriji popunjenosti hotelijerstva, ciljana razina popunjenosti je 92 posto. Ako smo popunjeni 100 posto, možemo se zapitati jesu li nam cijene možda preniske. Ne smijemo ići u pravcu prekomjerne gradnje, moramo imati plašljivi odnos s resursima kojima raspolažemo", dodao je. 

"Pravi obiteljski smještaj je posebnost Hrvatske"

Ostojić navodi kako strategija održivog turizma dosta dobro promišlja budućnost turizma. "Mislim da treba biti oprezan kod poreza na jedinice u turizmu. Jedno je kad netko ima 3, 4 kreveta na adresi na kojoj osoba stanuje, tu ne treba raditi drastične pomake. Drugo je kad se grade stambeni objekti pa se pod krinkom obiteljskog smještaja gradi biznis i posao, tu se pomaci trebaju napraviti", naglasio je. 

"Nije logično da je porez na iznajmljivanje stana studentu 12 posto, a kad ga iznajmljujete turistu, to je oko 1.2 posto. Pravi obiteljski smještaj je određena posebnost Hrvatske, tu ne treba raditi prevelike rezove", poručio je. Ipak, ističe kako ne želi biti toliko negativan jer postoje i cjenovno prihvatljiviji objekti i razdoblja godine kad su cijene niže.

"Gotovo je nemoguće da si prosječni Hrvat priušti ljetovanje u najboljem hotelu u špici sezone", tvrdi Ostojić, dodajući kako su plaće u turističkom sektoru tijekom posljednje dvije godine u prosjeku rasle 27 posto. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.