Nastavak priče o nadoplati za IC vlak: Radite budale od nas putnika

Foto: FaH

ČITATELJ Indexa požalio nam se kako tvrtka "Hrvatske željeznice putnički prijevoz" za vlak InterCity "Podravka" na relaciji Osijek-Zagreb-Osijek naplaćuje tarifni dodatak na cijenu karte za uslugu koja na tom vlaku ne postoji već više od godinu dana.

Čitatelj tvrdi kako se dodatak na kartu naplaćuje zbog vagon restorana koji više ne posluje unutar spomenutog vlaka.

"Uključili smo u sve ovo i prozvanu tvrtku RSA iz Požege koja je u zakupu imala vagon restorane, no niti oni nisu uspjeli doći do nekog odgovora od strane HŽPP-a. U srpnju su raspiali javni poziv kojim u zakup daju vagon restorane kako bi vratili uslugu na vlak IC "Podravka," no prema očekivanom nitko se na to nije javio jer je to posao koji samo nosi gubitke. Da stvar bude još žalosnija, postavili su takve uvjete na koje niti jedan pametan poslovan čovjek ne bi pristao. Kako se tvrtka RSA koja jedina unatoč dugovima želi taj posao iz ljubavi prema željeznici na korist putnika ne bi javila na poziv, postavljen je uvjet da se tvrtka koja duguje HŽPP-u ne može javiti na taj poziv", tvrdi čitatelj i dodaje kako od naplate dodatak za IC vlak HŽPP u godinu dana zaradi oko 5 milijuna kuna.

S druge strane HŽPP proziva tvrtku RSA da podmiri dugovanje, no svi mi razumni ljudi se pitamo od čega i kako kad im ne žele omogućiti da rade i stvaraju prihode kad je posao sa vagon restoranima jedini izvor te tvrtke.

I dok putnici smatraju da im prodaju maglu, iz HŽPP-a poručuju kako se dodatak na kartu naplaćuje jer "vlakovi prometuju na većim udaljenostima, zaustavljaju se u manjem broju kolodvora u odnosu na brze vlakove i imaju prednost prolaska pred vlakovima nižeg ranga, što skraćuje vrijeme putovanja."

"U sastavu vlaka su klimatizirani vagoni 1. i 2. razreda, a maksimalna brzina vožnje na relaciji Zagreb GK – Koprivnica je 120 km/h, a na relaciji Koprivnica – Osijek 80 km/h.Vagon-restoran ne vozi od 31. srpnja 2015. jer tadašnji pružatelj ugostiteljske usluge nije podmirivao svoja dugovanja zbog čega nije bilo moguće nastaviti suradnju. Tijekom srpnja 2016. HŽ Putnički prijevoz objavio je Poziv za dostavu ponude za zakup prostora u vagon-restoranu radi pružanja ugostiteljske usluge, no nije bilo zainteresiranih ponuditelja", poručili su iz HŽ-a.

Čitatelj koji se javio Indexu te razloge ne smatra dovoljnima za razliku u cijeni karte, pa se ponovo obraća HŽPP-u.

"Pričate o klimatiziranim vagonima kao da su čudo tehnike, no živimo u 21. stoljeću gdje to više nije dodatna usluga već sastavni dio opreme vozila. Uostalom, svi ti vagoni voze i u sastavima putničkih i ubrzanih vlakova pa putnici ne plaćaju dodatak za IC vlak", čudi se čitatelj.

Ne impresionira ga niti brzina kojom se skupi InterCity vlak diči.

"Kad razgovaramo o prednosti prolaska, vlak IC Podravka 581 u kolodvoru Pitomača ima zadržavanje od 10-ak minuta dok čeka prolaz brzog vlaka 782, tako da Vam niti taj odgovor ne drži vodu. Radite budale od nas putnika..."

Na kraju ponavlja pitanje na koje HŽPP nije dao zadovoljavajući odgovor.

"Zašto plaćamo tarifni dodatak za IC vlak ako na vlaku nema apsolutno nikakve dodatne usluge u odnosu na druge vlakove poput vagon restorana i slično?"

Odgovor Hrvatskih željeznica se još očekuje.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.