Sutra, 11. studenog, navršavaju se dvije godine od tragične nesreće kraj Vinkovaca u kojoj je sudjelovao bivši ministar obrane Mario Banožić. U nesreći je poginuo Goran Šarić, vozač automobila s kojim se sudario terenac kojim je upravljao Banožić. Državno odvjetništvo tvrdi da je upravo Banožić skrivio nesreću, no bivši ministar i njegova odvjetnica Ksenija Vržina u dosadašnjem tijeku postupka uspjeli su ozbiljno poljuljati optužbe.
Naime, u optužnici se bivšeg HDZ-ovog ministra tereti da je 11. studenog 2023. oko 6:10 sati, upravljajući svojim Nissanom desnom trakom državne ceste 55 iz Vinkovaca prema Županji, vozio neprilagođenom brzinom te u pretjecanju kolone prešao na suprotnu stranu, iako je bila smanjena vidljivost zbog magle i smanjena preglednost zbog skupa vozila ispred njega.
Tereti ga se da je započeo pretjecanje, iako prometna traka nije bila slobodna na dovoljnoj udaljenosti kako bi mogao sigurno izvesti pretjecanje, uzimajući u obzir brzinu svog vozila i onoga koje je pretjecao.
Banožić je, navodi se u optužnici, udario prednjim dijelom svog vozila u prednji lijevi dio teretnog vozila koje se kretalo iz suprotnog smjera, pri čemu je 41-godišnji vozač preminuo na mjestu nesreće.
Tužiteljstvu je trebalo punih šest mjeseci da podigne optužnicu, a tek lani je, svega dva dana nakon prve godišnjice nesreće, potvrđena na sudu. Od tada traje sudski postupak u kojem je Banožić zanijekao krivnju, ali i doveo u pitanje brojne dosadašnje zaključke tužiteljstva.
Među ostalim, uspio je uvjeriti sud da naloži novo vještačenje kojim bi se provjerilo koliko je Šarićeva alkoholiziranost utjecala na ishod nesreće. Naime, stradali vozač imao je preko dva promila alkohola u krvi te je prema nalazu toksikologa bio potpuno nesposoban za vožnju. Osim toga, nije bio vezan sigurnosnim pojasom, a o toj činjenici, kako je na posljednjem nastavku suđenja istaknula odvjetnica Vržina, nijedan vještak još nije dao svoje mišljenje.
Zato sada sudsko-medicinski i prometni vještaci moraju u kombiniranom vještačenju ocijeniti koliko je Šarićeva alkoholiziranost te nevezivanje sigurnosnog pojasa imalo utjecaja na smrtni ishod nesreće.
Tek nakon što ta analiza stigne u sudski spis, proces će biti nastavljen. Tada bi trebala biti ispitana i Šarićeva supruga koja je, kako tvrdi obrana, već primila odštetu za suprugovo stradavanje.
Zanimljiv je bio i dio svjedočenja vozača kamiona kraj kojeg se, prema optužnici, udes dogodio. On je, naime, izjavio da su se vozila sudarila iza kamiona jer bi u protivnom, kako sam kaže, i on bio sudionik nesreće. Nije, međutim, mogao reći koliko iza njegovog kamiona su se sudarili Šarićevo vozilo i Banožićev terenac.
Dok se čeka rasplet ovog suđenja, Banožić, kao i netom nakon nesreće, nijedan dan nije proveo u istražnom zatvoru, iako počinitelji ovakvih teških udesa nerijetko završavaju iza rešetaka. Moglo se, naime, čuti da za to nije bilo potrebe jer je i sam u nesreći bio teško ozlijeđen, a nakon što je izašao iz bolnice nije više bilo osnova za to. Nije ostao ni bez vozačke dozvole jer mu nisu bile izrečene mjere opreza.