PREDSJEDNIK Uprave Uljanika Gianni Rossanda izjavio je da će novi plan restrukturiranja Brodogradilišta Uljanik biti predan u Ministarstvu gospodarstva danas do kraja dana, a da će pozajmica od 523 milijuna kuna, koju je 3. maj dao Uljaniku, biti vraćena ako se riješi situacija u Uljaniku.
U trenutku kada je račun Uljanika blokiran ne vidim kako bismo pomogli 3. maju, radimo na tome da ne dođe do najgoreg scenarija ni u Puli ni u Rijeci, da oba brodogradilišta nastave djelatnost, naglasio je Rossanda, koji je sudjelovao na Nacionalnom savjetovanju o gospodarstvu i poduzetništvu u Rabcu.
Na pitanje o planu restrukturiranja, Rossanda je rekao da je plan još u Uljaniku te će do kraja dana biti kod ministra gospodarstva Darka Horvata.
"Nažalost, ja"
Mi smo jutros odgovorili i u službenoj formi, iako komunikacija stalno traje, na pitanja iz Europske komisije te ćemo do kraja radnog dana, ako ne bude nepredviđenih situacija, predati ta pitanja integrirana u novom programu restrukturiranja, najavio je.
Na novinarski upit tko upravlja Uljanikom, Rosanda je odgovorio: "Nažalost, ja".
Smatra i da je nedavanje razrješnice Upravi, u situaciji u kojoj nisu isplaćene dospjele plaće i kada proces nije doveden do kraja, sasvim očekivano. Dioničari su iskazali nezadovoljstvo Upravom zbog takvog stanja i mogu se samo složiti s njima, rekao je, dodajući kako to "automatizmom ne traži nikakve daljnje radnje, ali moralno da."
Naime, dioničari Uljanika na ovaj tjedna održanoj glavnoj skupštini nisu prihvatili izvješća Nadzornog odbora o obavljenom nadzoru u 2017. godini kao ni izvješće uprave i njenog predsjednika Giannija Rossande o stanju i poslovanju društva za 2017. godinu te im nisu dali razrješnice.
Skupština je izabrala i samo jednog člana novog Nadzornog odbora (Nenada Kapuralina) pa će Trgovački sud u Pazinu morati imenovati još dva člana da bi NO mogao funkcionirati.
"Ne razumijem hajku"
Na skupštini je izabran samo jedan član Nadzornog odbora Uljanika, očito je da prijedlozi nisu bili prihvatljivi većini te treba odraditi novu skupštinu, nadam se tijekom sljedećeg tjedna, rekao je Rossanda.
Najavio je da će Uprava u ponedjeljak poslati Trgovačkom sudu prijedlog za imenovanje još dva člana Nadzornog odbora kako bi se održao legitimitet i ispunjavale sve obveze, a nakon formiranja Nadzornog odbora vidjet će se što će biti s njegovom dužnosti predsjednika Uprave.
Na pitanje želi li upravljati Uljanikom, Rossanda je rekao kako je imao priliku ranije otići, kada mu je istekao mandat u travnju, ali je jedini motiv zbog kojeg je ostao bio pokušati pronaći za budućnost Uljanika. Najavio je i da će kada bude vrijeme uredno napustiti Uljanik i obaviti primopredaju. "Ne razumijem više hajku na mene da napustim firmu i ostavim raspašoj. Kome?", upitao je.
Na upit ima li saznanja o mogućim potencijalnim investitorima, Rossanda je rekao da dijelom ima saznanja iz medija te da su ulagači iz Ukrajine pregledali brodogradilišta Uljanik i 3. maj u tehničkom smislu, kako bi vidjeli postojeće potencijale. U trenutku kada budemo imali dvije opcije razgovarat ćemo koja je opcija bolja, jer nažalost danas imamo jednu opciju, ako i ona u međuvremenu ne nestane, a bez toga bi se dogodio crni scenarij, kazao je.
Proces mirenja
U vezi s najava štrajka, predsjednik Uprave Uljanika je rekao kako je normalno da radnici i sindikati pokrenu proces mirenja. Mislim da će se ovisno o tome kakve će biti vijesti i kakva će biti perspektiva s isplatom plaća razviti i situacija s radnicima, koliko će i hoće li raditi. Trebat će biti jako oprezan oko svih odluka, istaknuo je Rossanda.
Glavna tema savjetovanja u Rabcu bila je digitalizacija, a Rossanda ističe kako je digitalizacija odnosno žestoka informatizacija sastavni dio Uljanikova plana. "Brodogradnja u Puli i Rijeci može opstati jedino tamo gdje drugi nemaju tolikog interesa, gdje cijena radne snage nije toliko presudna. Da biste izveli rentabilan prototip ne smije biti grešaka, mora se projicirati i prognozirati", rekao je, poručujući da tu ima puno potencijala te možemo imati profitabilnu brodogradnju, ako bi imali iste uvjete kao i druga brodogradilišta u Europskoj uniji.