ELEKTRIČNA vozila činila su osam posto prodaje automobila u Europi u prvoj polovici godine, što je na valu poticaja za kupnju otvorilo put utrostručenju njihova tržišnog prodajnog udjela ove godine, pokazuje analiza nevladine organizacije Transport & Environment (T&E).
Iako je pandemija novog koronavirusa srezala prodaju automobila, prodaja električnih automobila, koje je T&E definirao kao one pogonjene baterijama i hibridne modele, porasla je.
Tako su električni automobili više nego utrostručili svoj tržišni udio u Europskom gospodarskom prostoru (EEA), u usporedbi s prvom polovicom prošle godine, pokazuju podaci T&E-a.
Očekuje se da će se prodaja još udvostručiti
Očekuje se da će se izravna prodaja takvih vozila ove godine približno udvostručiti, na milijun jedinica, navodi se u analizi.
Povećanje prodaje T&E pripisuje strožim standardima za emisije ispušnih plinova u Europskoj uniji, koji su stupili na snagu ove godine, te poticajima za kupnju u Njemačkoj i Francuskoj.
Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) smatra kako je prodaja električnih vozila potaknuta nacionalnim programima potpore za poticanje gospodarskog oporavka od pandemije covida-19, ali da taj trend ne mora nužno biti dugoročan.
"Teško je prognozirati buduće dugoročne pomake u ponašanju potrošača na temelju takvog umjetnog rasta potaknutog subvencijama", smatraju ACEA-ini analitičari.
Komisija ima planove za pooštravanje ograničenja emisije ugljičnog dioksida
T&E je apelirao na EU da ubuduće postavi strože ciljeve u smanjenju emisija, što bi osiguralo istiskivanje s tržišta modela koji znatno onečišćuju okoliš i njihovu zamjenu električnim automobilima.
Tu se ponajprije misli na SUV-ove, koji su, iako "proždiru gorivo", također povećali svoj tržišni udio u prodaji, na 39 posto u prvoj polovici 2020. godine.
U međuvremenu, Europska komisija zacrtala je planove za daljnje pooštravanje ograničenja emisije ugljičnog dioksida iz automobila, kao dio svog prijedloga za postrožavanje klimatskih ciljeva EU do 2030. godine.
ACEA je pak priopćila kako su kreatori tih politika trebali ojačati infrastrukturu za punjenje električnih vozila i programe potpore, kako bi vozila s nula-emisijama postala pristupačnija.