Na gradilištu projekta dogradnje čvora Matulji, gdje će se Istarski ipsilon kojim upravlja Bina Istra u punom profilu spojiti s mrežom autocesta pod upravljanjem Hrvatskih autocesta, u danas je u posao vrijedan 17,7 milijuna eura uveden izvođač GP Krk.
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je da je riječ o iznimno važnom projektu jer se odvija na području Matulja, na ulazu u Opatiju, i predstavlja spoj Istarskog ipsilona, koji je u završnoj fazi, s ostatkom autocestovne infrastrukture u Hrvatskoj, odnosno riječkom obilaznicom i nastavkom na autocestu A7.
"Realizacijom ovog projekta prsten oko Rijeke, od Istre prema Rijeci, neće imati nikakvih zapreka i zaustavljanja", rekao je ministar i dodao da je na tom području promet bio dosta opterećen, pogotovo tijekom ljeta, te će izgradnjom novog čvora ulaz u Opatiju i Matulje biti riješen na odgovarajući način.
Radovi bi trebali biti gotovi početkom 2027. godine, a tada bi trebao u cijelosti biti završen i Istarski ipsilon do čvora Matulji, dionica koja je trenutačno u izgradnji, istaknuo je Butković.
Nositelj projekta dogradnje čvora Matulji su Hrvatske autoceste (HAC).
Direktor HAC-a Boris Huzjan objasnio je da će dogradnja čvora Matulji obuhvatiti dogradnju sjevernog kolnika čvorišta Matulji-Opatija, izgradnju sjevernog vijadukta Živice duljine oko 200 metara te dviju novih rampi.
Projekt će obuhvatiti i rekonstrukciju postojećeg vijadukta Živice s izvedbom jedne rampe i rekonstrukcijom još jedne rampe kojom se A8 spaja s rotorom na DC 8.
U sklopu radova predviđeno je i uklanjanje i izgradnja novog putnog prijelaza preko punog profila autoceste, uz organizaciju privremenih regulacija lokalnog prometa tijekom izgradnje.