Foto: Pixsell/Borna Filić
IZ HRVATSKOG sindikata prometnih pilota danas su izvijestili kako su uputili drugo otvoreno pismo predsjedniku vlade RH u kojem su ga ponovno upozorili na, kako tvrde, alarmantnu situaciju u kompaniji i "debakl" s izborom novog direktora.
U priopćenju podsjećaju da su još u siječnju poslali apel predsjedniku vlade, a o problemima Croatia Airlinesa na sastanku 14. veljače stručnom prezentacijom upoznali su i ministra prometa.
"Tada smo upozorili na alarmantnu situaciju u kompaniji i izrazili bojazan da će se cjelokupni sustav Croatia Airlines raspasti. Nažalost, pokazalo se da smo u pravu. Kompanija je pred kolapsom, a sezona je počela", navode iz Hrvatskog sindikata prometnih pilota.
Razlog tome je, tvrde, nerealno planiranje rokova za zimsko održavanje aviona zbog čega se s ljetnim redom letenja krenulo bez dva vlastita aviona koji će imati kašnjenje s ulaskom u promet od mjesec i pol dana. Zato se, dodaju, na letove aviona Dash Q400 stavljaju Airbusi A319/A320, pa su avioni sa 174 sjedala, umjesto onih od 76 sjedala, prevozili po 17 putnika i gubili enorman novac.
Otkazuju se letovi
Nakon što je povećan broj letova u ožujku, pa se više nije mogla snalaziti s vlastitim nadomjescima, kompanija je počela unajmljivati vrlo skupe avione da uskoče na mjesto aviona koji su kasnili iz tehnike. Samo u 12 dana, od 23. ožujka do 3. travnja, unajmili su 13 aviona od tri različita prijevoznika iz istočne Europe. No kompanija sve teže unajmljuje avione, jer su u travnju raspoloživi avioni na tržištu Europe već zauzeti dugoročnim najmovima.
Zbog nemogućnosti najma potrebnog broja aviona Croatia Airlines je počela otkazivati letove, između ostalih i one subvencionirane od države. Samo u posljednjih nekoliko dana otkazano je 18 letova, što je skoro tri leta dnevno. Od sredine ožujka vrlo je malo dana kada nije bilo otkazanih letova, a nekih dana ih je bilo i nekoliko dnevno, priopćili su iz sindikata.
Tvrde da je iz kompanije otišla polovica mehaničara, trećina pilota i četvrtina stjuardesa, a odlazak osoblja nastavio se i u 2018.
Kompanija ostaje bez resursa
Osim toga, dodaju, prodajom Londonskih prava na slijetanje (slotova) i imovine, kompanija je ostala bez supstance i resursa potrebnih za izlazak iz krize. Zaduživanje u bankama je otežano uz sada već drakonske uvjete, napominju.
Uz sve to, Croatia Airlines godinu i pol dana nema Upravu u punom mandatu. Tri puta ponovljen natječaj i dalje se neobjašnjivo prolongira, upozorili su te naglasili da je za Croatia Airlines izbor novog direktora izbor između dvije opcije: bankrota ili mogućeg oporavka kompanije.
Iz HSPP-a su, među četvoricom kandidata za direktora, podršku dali Bošku Matkoviću "kojeg struka pamti po vrlo dobrom stanju u kojem je ostavio Zračnu Luku Zagreb".
Naglasili su i da su već 17 mjeseci bez kolektivnog ugovora te da su dva puta otkazali štrajk jer ih je resorni ministar uvjeravao da će problemi biti riješeni.