Ante Mandić, doajen hrvatske IT scene, osnivač i bivši vlasnik IN2 grupe, u velikom intervjuu za Forbes Hrvatska prokomentirao je bespovratnu potporu iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO) od 179.5 milijuna eura koju je dobila tvrtka Mate Rimca Project 3 Mobility za razvoj robotaksija.
"Ja zapravo nemam pojma što Rimac radi, odnosno na čemu zarađuje novac. Vidim da se o tome u medijima i društvenim mrežama vodi široka i oštra diskusija. Zato mi je teško donositi neke decidirane zaključke. Ono što vidim je da ima jako dobar PR pa bi se moglo reći da je Rimac vrhunska PR agencija koju jako puno koristi i naša država i od koje definitivno imamo i neku vrstu koristi.
Neki dan sam vidio da postoje i organizirani posjeti za grupe na kojem se razgleda Rimac kampus pa se može reći da je osim PR-a i turistička agencija", rekao je Mandić.
>> Registar afera: Afera Robotaxi
"Rimac je dobio ogroman novac. To je jako loše"
"Pod subvencijama koje spominjete vjerojatno mislite na ogroman novac kojeg je dobio, ili će ga dobiti, iz fonda za oporavak za priču o razvoju samovozećih taksija. Ako je to točno, mislim da je to jako loše i da se taj novac, ako ga je Hrvatska dobila za nešto što se zove oporavak, trebao podijeliti nizu drugih tvrtki koje imaju tehnološki izazovne projekte s izvoznim potencijalom, poput prethodno spominjanih, STEMI-ja, CircuitMessa, Includea i sličnih", kaže Mandić.
Kaže i da ne shvaća smisao tolikog forsiranja razvoja samovozećih automobila.
"U polušali možemo reći da, ako nekad i napravimo funkcionalan samovozeći automobil, to bi značilo da bi se njime koristili i oni koji ga sada ne mogu koristiti jer recimo nemaju vozački ili zdravstveno to nisu u stanju. Time bi se broj automobila u prometu drastično povećao sa svim lošim efektima koji idu uz to. Ja osobno ne bih nikad pristao da me vozi nekakav robot. Znam da je to čudno za nekog tko se zadnjih 30 godina bavio razvojem softvera, ili možda baš zato.
Ne vjerujem ni u priču da električni automobili manje zagađuju okolinu. Tko je jednom vidio kako izgleda rudnik litija i mangana – a ja sam ga vidio u Indoneziji – shvatit će o čemu pričam. Sva ta politika forsiranja, subvencioniranja električnih automobila ima stanovitu dozu EU administrativnog licemjerja. Zagađenje smo odmaknuli od sebe u tamo neku Afriku ili jugoistočnu Aziju i savjest bi nam sad trebala biti mirna", zaključio je Mandić.