Opet stižu lažne poruke o neplaćenim računima za struju. Ne nasjedajte

Screenshot

Čitatelji nam jutros šalju da se opet šire lažne SMS poruke o neplaćenim računima za struju. Riječ je o prevari, što su nam potvrdili iz HEP-a.

Upozorenje o ovome danas je izdala i PU splitsko-dalmatinska.

"Danas tijekom dana zaprimili smo više informacija da su građani zaprimili SMS poruke u kojima se pozivaju da reguliraju situaciju vezanu uz pogrešan obračun za električnu energiju i slične poruke u kojima je HEP grupa navedena kao pošiljatelj, a uz koji je dostavljena poveznica i traže dostava osobnih podataka. Upozoravamo građane da se radi o pokušaju prijevare. Izbrišite poruku i ne otvarajte link.

Prevaranti vam šalju lažne poruke kojima vas pokušavaju navesti na dijeljenje osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka.

Stoga pozivamo građane na povećan oprez, da ne otvaraju poveznice i da ne dijele osobne i financijske podatke", poručili su iz PU splitsko-dalmatinske.

Isto se događalo i početkom prošlog mjeseca kada su ljudi javljali o brojnim SMS-ovima i e-mailovima u kojima se kao pošiljatelj lažno navodi HEP.

Riječ je o prevari s ciljem krađe osobnih podataka i novca.

Iako su prijevare sve sofisticiranije, lažne poruke i obavijesti mogu se prepoznati po sumnjivom sadržaju i poveznici.

Tada je nacionalni CERT, odjel Hrvatske akademske i istraživačke mreže za sigurnost surfanja, objavio i primjer takvih poruka i e-mailova te kako ih prepoznati.

"Upozoravamo građane da je u tijeku phishing kampanja putem SMS poruka u kojima se napadači predstavljaju kao HEP.

Cilj kampanje je krađa osobnih podataka (ime, prezime, broj telefona, podaci bankovne kartice) i NOVCA.

U poruci se navodi kako „Plaćanje vaše posljednje fakture nije uspjelo", prijete s isključivanjem struje u roku od 24 sata te vas žele odvesti na zlonamjernu stranicu putem poveznice koja korištenjem kratice „hep" imitira službenu stranicu HEP-a", naveli su iz CERT-a.

U ovoj poruci vidljivo je nekoliko indikatora za prepoznavanje phishinga:

  • Lažno predstavljanje – predstavljaju se kao HEP
  • Naizgled legitiman zahtjev – ispravite grešku jer vaše plaćanje nije uspjelo
  • Izazivanje snažne emocije (u ovom slučaju strah) – isključit ćemo vam struju
  • Kratko vrijeme za reakciju – imate 24 sata za reakciju
  • Zlonamjerna poveznica – poveznica (URL) imitira HEP (ne klikajte sumnjive poveznice!)

Ali, ako posjetite phishing stranicu dočeka vas poruka o neplaćenom računu na kojoj vas traže ime, prezime i broj telefona.

Nakon unosa ovih podataka, vode vas na stranicu za krađu podataka bankovne kartice i novca.

Što ako ste unijeli podatke?

"Ako ste unijeli podatke na ovoj stranici:

  • Kontaktirajte svoju banku kako bi poduzeli sve radnje za zaštitu računa.
  • Ako vam je ukraden novac, slučaj prijavite policiji.
  • Obratite pažnju na poruke i pozive koje zaprimate u narednom periodu (jer imaju vaše ime, prezime i broj telefona)", naveli su iz CERT-a.
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.