Muzej iluzija ima nove vlasnike. Otkrili su nam svoje planove

Foto: IEP

INVERA Equity Partners (IEP), upraviteljska tvrtka fonda vlasničkog kapitala, finalizirala je svoje ulaganje u tvrtku Metamorfoza d.o.o. (Hrvatska), uključujući podružnice u potpunom (100%) vlasništvu u Mađarskoj i Sjedinjenim Državama.

IEP je tako stekao većinski (65%) udio u tvrtki i obvezao se povećati kapital tvrtke u iznosu od 3 milijuna eura.

Muzej iluzija u New Yorku, Parizu, Torontu, Beču...

Tvrtka Metamorfoza je razvila i trenutno upravlja konceptom obrazovne zabave ("edutainment"), koji nosi naziv Muzej iluzija (MI). Taj poslovni model temelji se na postojećoj franšizi i prisutan je u 20 zemalja, tj. 34 grada na 4 kontinenta.

Koncept MI-a razvili su osnivači i trenutni dioničari tvrtke, g. Tomislav Pamuković i g. Roko Živković, pokrenuvši ga prvi put u lipnju 2015. u Zagrebu. Njihov početni koncept, predstavljen u Zagrebu, postigao je sjajan uspjeh već u samom začetku. Ponukani početnim uspjehom zagrebačkog MI-a, tvrtka je ubrzo počela širiti svoje poslovanje širom svijeta.

Što je Muzej iluzija?

Tijekom godina brzi rast tvrtke rezultirao je prisutnošću u 20 različitih zemalja te s 34 franšize pojavljujući se tako u velikim svjetskim gradovima - po uzoru na zagrebački, Muzej Iluzija proširio se tako na New York, Pariz, Toronto, Beč, Dubai, Šangaj i brojne druge gradove, gdje je ostvario podjednaku popularnost i uspjeh.

Svaki MI ispunjen je atrakcijama poput optičkih iluzija, ponora bez dna i neobičnih soba koje posjetiteljima pružaju interaktivno vizualno, osjetilno i obrazovno iskustvo:

"MI-ovi imaju obrazovnu komponentu jer se svaka iluzija u konačnici objašnjava te su posjetitelji upoznati s detaljima koji stoje iza iluzija, kao i o načinu na koji iluzija funkcionira, odnosno načinu na koji je zavarala naš um."

Tvrtka se usmjerila na tzv. "edutainment" dio tržišta (kombinacija obrazovanja i zabave). Kao rezultat toga uspjela je zauzeti tržište različitih dobnih skupina, kako lokalnih stanovnika tako i turista (bilo domaćih ili stranih).

Metamorfoza se rezultatima dokazala na globalnoj razini u pogledu upravljanja i razvoja franšizne mreže s mogućnošću privlačenja novih franšiznih partnera, ponajviše zbog vrlo privlačnih povrata ulaganja.

"Nastojat ćemo ubrzati i olakšati globalno širenje koncepta Muzeja iluzija"

IEP će nastaviti razvijati Metamorfozu te jačati partnerstvo s osnivačima tvrtke. Tvrtka je usmjerena na daljnje širenje u svijetu, prvenstveno putem franšize, ali i zaokretanjem poslovnog modela u kojem bi Metamorfoza otvarala i upravljala muzejima u svim većim gradovima diljem svijeta.

"Zadovoljstvo nam je priopćiti prvo ulaganje Invera Private Equity fonda koje se dogodilo upravo na prvu godišnjicu od početka našeg poslovanja. Metamorfoza d.o.o. i njihov izvorno hrvatski ‘edutainment’ koncept Muzeja iluzija (MI) konkurentan je na globalnoj razini u sektoru zabave, točnije u srednjem segmentu (engl. mid-way) tržišta zabave. Srednji segment u sektoru zabave definira se kao atrakcija u kojoj vrijeme zadržavanja kupaca ne prelazi 2 sata.

Prije pandemije covida-19 upravo je taj dio tržišta bilježio najveće stope rasta te se tijekom pandemijskih mjeseci pokazao kao najotporniji segment industrije zabave. Iako relativno mlada tvrtka, Metamorfoza je sa svojim konceptom MI-a uspjela ostaviti trag na globalnoj razini, trenutno upravljajući svojom franšiznom mrežom diljem Europe, Sjeverne Amerike, Azije i Afrike. U partnerstvu s osnivačima (Rokom i Tomislavom) Invera će nastojati dodatno ubrzati i olakšati globalno širenje koncepta MI-a. Pratite nas", rekao je Slaven Kordić, izvršni partner IEP-a.

Koji su planovi za budućnost?

Kordić je u razgovoru za Index otkrio i tri strategije kojima želi pomoći širenju koncepta Muzeja iluzija. Plan je u skorijem vremenu otvoriti 10-15 novih franšiza po raznim lokacijama u svijetu. Ono što nam je kazao jest da će dvije lokacije sigurno biti poznate dvije metropole zabave u Europi i Americi.

Nadalje, plan je od nekih franšizera otkupiti muzeje kako bi bili u njihovom vlasništvu te konačno kupiti neke franšizere koji su atraktivni, a svoje djelovanje baziraju na sličnom konceptu kao što je Muzej iluzija, kako bi privukli buduće investitore.

"Stvoriti novu ideju i pretvoriti je u tržišni proizvod je samo po sebi velik uspjeh. Stvoriti novu ideju i pretvoriti je u globalno prepoznatljiv brend koji se proteže na 4 kontinenta i više od 20 zemalja u roku od 6 godina postojanja je nešto zaista izuzetno. Evidentno je bila potrebna jedinstvena kombinacija kreativnosti, vizije i ustrajnosti osnivača kako bi Metamorfoza došla na ovu razinu. Ponosni smo što su nam Roko i Tomislav dali povjerenje te se udružili s nama u ovoj fazi i zaista smo radosni što imamo priliku sudjelovati u razvitku ovog zaista sjajnog i inovativnog hrvatskog 'edutainment' koncepta u istinski globalnu tvrtku. Radujemo se vrlo uzbudljivim godinama koje su pred nama", rekao je Kemal Sikirić, izvršni partner IEP-a.

"Ovo je sjajan način da koncept Muzeja iluzija raste"

"Sjajno je svjedočiti uspjehu tvrtki iz naših regija koje šire svoje poslovanje na europskoj, pa čak i globalnoj razini, što je slučaj kod Metamorfoze. Kapa dolje Tomislavu i Roku! Uvjeren sam da zajednički možemo postići daljnji rast, razvoj i širenje tvrtke. Osim toga, uistinu sam ponosan na naš tim, koji je zaključio prvi posao u prvoj godini našeg poslovanja", rekao je Janez Škrubej, partner IEP-a.

"Oduševljeni smo novim partnerstvom i smatramo da je ovo sjajan način da koncept Muzeja iluzija raste i nastavi biti globalni lider u segmentu edutainmenta", rekli su Tomislav Pamuković i Roko Živković, osnivači i izvršni direktori Metamorfoze.

Ulaganje u Metamorfozu prva je transakcija financirana iz fonda Invera Private Equity, a podržali su je Europski investicijski fond, Europska banka za obnovu i razvoj, Raiffeisen obvezni mirovinski fond, Erste Plavi obvezni i dobrovoljni mirovinski fond, Fond za financiranje razgradnje (NEK) te PBZ Croatia Osiguranje obvezni mirovinski fond.

Sve dodatne informacije o ovom fenomenu iluzija koji je osvojio svijet pronađite na službenoj web-stranici Muzeja https://www.museumofillusions.com/

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.