Snažan pad potrošnje turista na luksuznu robu u Japanu i Europi negativno utječe na ovu industriju, dodatno pogoršavajući izazove s kojima se sektor suočava nakon završetka višegodišnjeg procvata i posljedica američkih carina. Prodaja u drugom tromjesečju u luksuznom carstvu Bernarda Arnaulta, LVMH-u, kao i u Pradi i Moncleru, bila je pogođena smanjenom potrošnjom američkih turista u Europi i kineskih turista u Japanu.
Prošle godine usporavanje luksuzne prodaje bilo je ublaženo proljetnim porastom potražnje u Japanu, kada su kineski potrošači pohrlili u tu zemlju kako bi se opskrbili dizajnerskim torbama i cipelama, iskorištavajući slabost jena koji je pao na najnižu razinu u više od 30 godina, piše Financial Times.
Istodobno su američki turisti slobodno trošili u europskim buticima jer je snažan dolar povećao njihovu kupovnu moć u inozemstvu. No ti su povoljni vjetrovi nestali ove godine jer se jen oporavlja, a dolar gubi na vrijednosti, čime je industrija ostala bez zaštitnog jastuka u trenutku kad se suočava sa slabom potražnjom u SAD-u i Kini, dvama glavnim pokretačima rasta luksuznog sektora.
Financijska direktorica LVMH-a, Cécile Cabanis, navela je promjene u obrascima turističke potrošnje kao glavni razlog zašto je prodaja u njihovom ključnom odjelu mode i kožne galanterije pala za devet posto organski u drugom tromjesečju.
Potrošnja američkih turista vrlo je snažno usporila, izjavila je Cabanis za Financial Times u srpnju, dodavši da povećana potrošnja domaćih kupaca u Aziji nije bila dovoljna da nadoknadi pad koji je LVMH pretrpio u Japanu.
U drugom tromjesečju prošle godine prodaja u Japanu porasla je za 57 posto u grupaciji iza Louis Vuittona i Diora te za 27 posto u Keringu, vlasniku Guccija. U svom izvještaju o zaradi u srpnju, talijanski proizvođač odjeće Moncler okrivio je pad organskih prihoda od dva posto za slabiju potrošnju Amerikanaca u Europi i kineskih kupaca u Japanu.
U Pradi, kod koje turisti čine 30 posto globalne prodaje, uprava je također pad od dva posto u prihodima tijekom prve polovice godine kod brenda Prada pripisala istim faktorima. Američki je dolar pao za više od 10 posto u odnosu na euro u prvoj polovici 2025. godine jer su zabrinutosti oko inflacije, povezane s carinama američkog predsjednika Donalda Trumpa, izazvale rasprodaju američke imovine.
Analitičari su napomenuli da će čak i Richemont, sa sjedištem u Švicarskoj, gdje prodaja nakita u Cartieru i Van Cleef & Arpelsu bilježi još jedno tromjesečje dvoznamenkastog rasta prihoda, doći pod pritisak zbog slabije potrošnje turista u Japanu i Europi tijekom iduće godine.
Turistička potrošnja usporava dok izgledi za domaću potrošnju u dvama najvažnijim tržištima luksuza ostaju neizvjesni. Povjerenje kineskih potrošača, poljuljano padom vrijednosti domaće imovine nakon pandemije, ostaje na rekordno niskim razinama.
A potražnja u SAD-u, najvećem tržištu luksuza prema prodaji, čini se krhkom jer Trumpove carine prijete novim valom cjenovne inflacije na robu proizvedenu u inozemstvu. Bernstein predviđa pad globalnih prihoda od luksuza za dva posto u 2025. godini, čime je preokrenuta prethodna prognoza o rastu od pet posto, zbog povećane vjerojatnosti globalne recesije.
Pad turističke kupovine povezan je s dubljim pitanjima s kojima se industrija suočava, a koja je godinama profitirala od snažne potražnje povećavajući cijene iznad stope inflacije, prema analitičaru Bernsteina Luci Solci.
"Luksuzni potrošači još uvijek traže vrijednost - kineski turisti nisu u Japanu zato što žele vidjeti planinu Fuji," rekao je Solca: "Ovo je neizravan pokazatelj da je dosta luksuznih brendova previše povećalo cijene te da moraju obaviti domaću zadaću kako bi ponovno privukli potrošače, osobito srednju klasu."