Lijepa priča nedjeljom: Zagreb je postao turistička hit destinacija - više od milijun turista

Foto: 123rf, TZGZ

ZAGREB je definitivno postao turistička hit destinacija. Prošle godine posjetilo ga je preko milijun turista, što je više čak i od globalno poznatog Dubrovnika, a snažan rast turističkih brojki nastavlja se i ove godine.

U prvih pet mjeseci Zagreb je posjetilo 337,3 tisuće gostiju što je porast od 6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a ostvareno je i 12 posto više noćenja više noćenja - preko 625 tisuća. Najviše noćenja ostvarili gosti iz Južne Koreje, Njemačke, SAD-a, Italije te Bosne i Hercegovine.

Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba kaže da su ove brojke rezultat kontinuiranog rada zagrebačke turističke industrije kao i gradskih te državnih institucija. Zagreb je zahvaljujući brojnim manifestacijama cjelogodišnja destinacija i nije ovisan isključivo o ljetnoj sezoni.

Martina Bienenfeld: "Grad se probudio i posjetitelja je sve više"

"Grad se probudio, posjetitelja je sve više, a to su plodovi kontinuiranog rada nas u Turističkoj zajednici Grada Zagreba, ali i Grada, Hrvatska turističke zajednice, Ministarstva turizma te zagrebačke turističke industrije. Tijekom godine promoviramo Zagreb na raznim turističkim i kongresnim sajmovima diljem svijeta, a mislili smo i na to da priču o Zagrebu čuju i vide sve dobne skupine te posjetitelji različitih afiniteta; i to na različitim platformama – od advertoriala, preko mobilnog oglašavanja pa sve do billboard plakata i radio-kampanja, kaže Martina Bienenfeld.

I ovog ljeta u Zagrebu se održava cijeli niz događanja - koncerata, izložbi, filmskih i uličnih predstava, a sve to objedinjeno je pod nazivom Zagreb Summer Tour 2016. Osim toga, Zagreb je ovo ljeto domaćin Europskim sveučilišnim igrama te će ugostiti oko pet tisuća mladih natjecatelja.
"Nazvali smo kampanju Zagreb Summer Tour 2016, a s ovim inovativnim i modernim pristupom smo krenuli prošle godine kada smo imali Zagreb Summer Tour 2015.

Gornji grad Foto: Marko Vrdoljak / TZGZ


Oformili smo i posebnu internetsku stranicu na kojoj su događaji i popisani, a za YouTube smo napravili promotivni video, u sklopu kojeg prikazujemo sve događaje po kojima je Zagreb prepoznatljiv, a do sada je imao više od 2 milijuna pregleda. Kampanja se razvijala nekoliko godina, lani je usavršena, a ove je godine zapaženija jer je i događanja više. Što se ovog sada razdoblja tiče – to je jedan vrlo intenzivan i bogat period u Zagrebu, a posebno nas raduje da uz 'tradicionalna' događanja (Ljeto na Strossu, Zagrebački vremeplov, itd.), u srpnju imamo iznimno bogat program Zagrebačkog kulturnog ljeta-ZgKul s raskošnom ponudom festivala, koncerata klasične i pop/rock glazbe, izložaba, filmskih i uličnih predstava.


Na Europske sveučilišne igre stiće pet tisuća mladih

Novost ovogodišnjeg ZgKUL-a je open-air festival Zagreb Classic koji na Trgu kralja Tomislava okuplja niz prvorazrednih simfonijskih i opernih orkestara, predvođenih našom Zagrebačkom filharmonijom. Kruna Zagreb Classic-a je rođendanski koncertni spektakl svjetski poznatog dvojca 2CELLOS-a koji se održao 2. srpnja.

I 35. Večeri na Griču imaju jedan uistinu važan, novi dodatak koji se odnosi na izložbe i predstave te na programe koji će pokazati sve najvažnije iz baštine ne samo našim sugrađanima, već i gostima iz svih krajeva svijeta. Kultura je danas zasigurno jedan od osnovnih pokretača kada se govori o gradskom turizmu, a kulturni programi sve su traženiji te ih dovođenjem u javne, otvorene prostore još više približavamo široj publici. Do sada smo u mjesec dana imali desetak koncerata na ljetnim večerima na Griču, a sada ćemo imati gotovo 30 različitih događanja.

Kontrapunkt kulturi je sport, a Zagreb ni tu neće oskudijevati događanjima jer je naš grad u srpnju domaćin Europskim sveučilišnim igrama gdje će ugostiti više od pet tisuća mladih natjecatelja"", kaže Martina Bienenfeld.

Advent u Zagrebu - Fuliranje kod uspinjače Foto: Igor Nobilo / TZGZ

Kongresni turizam u usponu

Osim raznih kulturnih i zabavnih sadržaja, važnu ulogu u razvoju Zagreba kao cjelogodišnje turističke destinacije ima i kongresni turizam. U Zagrebu su prošle godine održana 233 poslovna skupa, a u prvih pet mjeseci ove godine bilo ih je 115.

"Zagreb je cjelogodišnja destinacija, a mjeseci kada imamo najviše posjetitelja protežu se od travnja do listopada te, naravno, u adventsko vrijeme, no to nikako ne znači da u veljači ili, pak, studenom nema posjetitelja. Štoviše Zagreb i u tim mjesecima bilježi odlične rezultate. Na primjer, u veljači ove godine imali smo 44.257 posjetitelja što je porast od 7 posto koji su ostvarili 14 posto više noćenja - njih 88.983, a u cijeloj 2015. godini naš grad zauzeo je 7. mjesto u Hrvatskoj po broju ostvarenih noćenja i 1. po broju dolazaka. Kada govorimo o podacima, prvih 5 mjeseci ove godine nastavili su bilježiti pozitivan trend, a istaknuli bismo i uspjeh koji Zagreb bilježi i kao kongresnoodredište.

Naime, prema podacima koje organizacija ICCA (International Congress and Convention Association) objavljuje svake godine, Zagreb je na temelju prikupljenih podataka za 2015. godinu pozicioniran na 64. mjesto od ukupno 373 u ukupnom svjetskom poretku. Podsjetimo, u 2014., Zagreb je bio na 79. mjestu što predstavlja značajan pomak na ljestvici rangiranih gradova. Ističemo i podatke Kongresnog ureda TZGZ, prema kojima je u Zagrebu u 2015. godini evidentirano 233, a u prvih 5 mjeseci 2016. godine 115 poslovnih skupova. Navedeno potvrđuje sve veći značaj Zagreba kao međunarodnog kongresnog središta i vodeće poslovne destinacije u Hrvatskoj", kaže Bienenfeld.

Dolac Foto: Marko Vrdoljak / TZGZ



Smještajna ponuda se još uvijek profilira

Što se tiče smještaja Zagreb danas raspolaže s 53 hotela, 45 hostela te 1.707 apartmana, studio apartmana i soba, koji ukupno broje 14.466 kreveta.

"Smještajna ponuda se još uvijek profilira te sami pružatelji smještajnih usluga traže svoju nišu, osluškujući potrebe poslovnih i odmorišnih posjetitelja. TZGZ podupire rad kako hotelijera, tako i hostelijera te privatnih iznajmljivača kroz svoje aktivnosti, a između ostalog, izdali smo i brošuru Smještaj, prvi u Hrvatskoj omogućili online prijave i odjave gostiju, a poduprli smo i inicijativu osnivanja sekcije privatnih iznajmljivača pri HGK. Zakoni tržišta reguliraju ponudu i potražnju i drago nam je vidjeti da je turistička industrija prepoznala nove trendove i svojom raznovrsnom ponudom obogatila zagrebačku turističku scenu", kaže Bienenfeld.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.