Konzum nam 3 dana nije vratio 50 eura pologa. Sad su ga jako smanjili

U srijedu je otvorena prva Konzum smart prodavaonica na adresi Kurelčeva 1 u Zagrebu. Radi se o trgovini u kojoj nema blagajni niti prodavača, a plaćanje se odvija putem mobilne aplikacije. Prvi smo kupovali u toj trgovini, a naišli smo i na jedan veliki problem. Naime, pri ulasku u dućan s računa su nam skinuli 50 eura za "predautorizaciju", a novac nam još nisu vratili. Prvi dan su nas uvjeravali da je to normalno u svim zemljama diljem svijeta, da bi sada taj iznos jako smanjili.

Kupnja bez blagajni, preko aplikacije

Kako bi kupovali u Konzum smartu, kupci trebaju skinuti Konzumovu aplikaciju, ulogirati se u Konzum smart i unijeti karticu za plaćanje. Pri ulasku u trgovinu aplikacija generira QR kod za ulaz koji se skenira na ulaznoj rampi. Ako je kod uspješno skeniran, rampa počne svijetliti zelenim svjetlom i otvara se.

 

Nakon što smo izabrali proizvode s polica uputili smo se prema izlazu, a izlazna rampa ponovo se zazelenila i propustila nas. Plaćanje kupljenih artikala automatski se provodi putem računa debitne ili kreditne kartice koju ste unijeli u aplikaciju, a račun bi trebao stići u aplikaciju i na e-mail.

Prije nego što krenete kupovati, Konzum vam skida s računa novac

Na ulazu u prodavaonicu s računa vam se automatski skida 50 eura koje biste nakon izlaska trebali dobiti nazad na račun. Iz Konzuma objašnjavaju da je to svojevrsno osiguranje od potencijalne krađe ili štete koju bi kupac mogao uzrokovati te da se taj iznos vraća na račun nakon izlaska iz trgovine.

"Prilikom kupnje u prodavaonici Konzum SMART, Konzum radi rezervaciju tj. predautorizaciju sredstava na kartici kupca za moguću kupovinu u prodavaonici. Predautorizacijom su novčana sredstva u navedenom iznosu samo rezervirana za Konzum, a nakon obavljene kupovine i izdanog računa izvršava se naplata za iznos kupljenih artikala te Konzum odmah banci koja procesuira kartične transakcije šalje informaciju o razlici koja treba biti vraćena kupcu", objasnili su iz Konzuma.

Iz Konzuma nisu specificirali u kojem točno vremenskom roku vraćaju kupcima taj iznos na račun, a mi ga treći dan od kupnje u Konzum smartu još uvijek nismo dobili. Račun, koji nam je trebao stići na e-mail i u aplikaciju, stigao nam je u 18.30 navečer, a kupnju smo obavili oko 11 sati ujutro. Obavijest o kupovini, koja nam je također trebala stići na mobitel, nikada nije poslana.

Smanjili iznos predautorizacije s 50 na 10 eura

Iz Konzuma su nas još prekjučer uvjeravali da će nam novac u najkraćem roku biti vraćen na račun te da takva predautorizacija sredstava postoji u svim zemljama sa smart prodavaonicama diljem svijeta. Također su nam rekli da smo sve o povratu pologa, odnosno "predautoriziranih sredstva" trebali pročitati na izrazito dugačkim Uvjetima korištenja koje smo trebali "prihvatiti" prije početka korištenja Konzum smart opcije u aplikaciji.

Danas smo ih ponovno pitali na kojim su sve mjestima kupci obaviješteni o predautorizaciji sredstava i navodi li se igdje koliko će kupci trebati čekati na povrat.

Iz Konzuma su odgovorili da sve ovisi o našoj banci, a da se predautorizirana sredstva obično vraćaju u roku 24 sata. Također su nas uputili na svoju web stranicu, na kojoj danas stoji da će se prije ulaska u prodavaonicu izvršiti "predautorizacija Vaše platne kartice u iznosu od 10 € (75,35 kn)." Ovo, očito, predstavlja promjenu u odnosu na srijedu kada je iznos za predautorizaciju bio 50 eura. Iz toga se, kao i iz njihovog odgovora, može pretpostaviti da im se greška da kupci svoj novac nisu dobili niti nakon nekoliko dana dogodila više puta.

Pitali smo Konzum jesu li imali još takvih žalbi i primjedbi, no na to nam pitanje nisu konkretno odgovorili. "Što se tiče komentara kupaca na Konzum SMART, zasad smo primili pozitivne komentare i pohvale, ali i prijedloge za daljnje unaprjeđenje naše usluge u ovom jedinstvenom projektu u regiji", komentirali su kratko postavljeno pitanje.

"Obratite se nama i svojoj banci"

"Jedan od ciljeva otvaranja Konzum SMARTA jest pojednostavljivanje kupnje te nam je izuzetno žao zbog ove situacije. Odmah po saznanju, kontaktirali smo banke kako bismo ubrzali proces povrata. Kupci će dobiti povrat sredstava, a za eventualni slučaj da se to ne dogodi, pozivamo kupce da se obratite nama i svojoj banci kako bi se izvršile sve potrebne provjere i vratio novac u najkraćem mogućem roku", poručili su iz Konzuma.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.