Kineski konkurent Airbusovim i Boeingovim putničkim zrakoplovima, uskotrupni C919 koji je proizvela kineska tvrtka Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC), obavio je prvo putovanje izvan kineskog teritorija, preletjevši danas iznad sajma Singapore Airshow.
Kina je uložila velika sredstva u pokušaj da prekine dominaciju dva zapadna proizvođača zrakoplova na globalnom putničkom tržištu i ove je godine nagovijestila da će uložiti napore da C919 i COMAC budu prisutniji na domaćem i međunarodnom tržištu.
Preletio iznad Singapura
Taj model zrakoplova certificiran je samo u Kini, a prvi od četiri proizvedena C919 počeo je prošle godine letjeti u okviru zrakoplovne tvrtke China Eastern Airlines.
Airbus i Boeing se bore da pojačaju proizvodnju i zadovolje potražnju za novim avionima, a Boeing se bori i s nizom kriza, pa zrakoplovna industrija promatra kako se COMAC pozicionira kao održiva alternativa. COMAC će u sljedećih 3-5 godina uložiti desetke milijardi juana u proširenje proizvodnih kapaciteta za C919, prenijeli su u siječnju kineski mediji objavu COMAC-a.
Kineska zrakoplovna uprava prošlog je mjeseca priopćila da će ove godine nastaviti s procesom certifikacije zrakoplova C919 pred Agencijom Europske unije za sigurnost zračnog prometa (EASA). Taj je proces započeo 2018.
C919 jedan je od dva komercijalna aviona koji su na nedjeljnoj pretpremijeri najvećeg azijskog aeromitinga letjeli uz obalu Singapura. Drugi je Airbusov, a Boeing ove godine ne predstavlja komercijalni zrakoplov.
Konkurencija Airbusu i Boeingu
COMAC ima dva putnička proizvoda: regionalni mlažnjak ARJ21 i veći dvomotorni uskotrupni zrakoplov C919 sa 158-192 sjedala, koji se natječe s poznatim modelima Airbus A320neo i Boeing 737 MAX 8.
C919 obavio je prvi let izvan kontinentalne Kine u prosincu odletjevši za Hong Kong. Model ARJ21 koristi indonezijski TransNusa Air.
"Vidimo rastući trend u kojem klijenti uključuju opciju C919 u razmišljanja o svojoj floti", rekao je Adam Cowburn iz Alton Aviation Consultancy.
Konzultantska tvrtka za zrakoplovstvo IBA predviđa da bi sedam do deset zrakoplova C919 moglo biti isporučeno 2024. "S obzirom na to da su Airbusovi i Boeingovi uskotrupni zrakoplovi A320neo i 737 MAX rasprodani gotovo čitavo desetljeće unaprijed, C919 ima snažnu priliku za dobivanje tržišnog udjela, posebice na domaćem tržištu", rekao je Mike Yeomans iz konzultantske tvrtke za zrakoplovstvo IBA.
"Neposredni izazovi za COMAC su vezani uz proizvodnju kako bi se zadovoljila lokalna potražnja i certificiranje za prodor na međunarodna tržišta", dodao je Yeomans.