Ina vraća stare cijene goriva - Zbog kojega sad svjetskog tržišta?

"SITUACIJA na svjetskom tržištu i jači tečaj kune u ovom trenutku dozvoljavaju nam da snizimo cijene za 1 posto, sutra, 3. kolovoza", izvijestio je danas poslijepodne Inin Sektor za korporativne komunikacije. Ta je naftna kompanija istrpjela snažne kritike nakon što je jučer podigla cijene u prosjeku za jedan posto, odnosno sedam lipa.

Dva dana je tako Eurosuper 95, koji je do 1. kolovoza koštao 7.44 kune po litri, koštao 7.51 kunu po litri, dok je Eurodizel umjesto 6.67 kuna koštao  6.73 kune.

Iako se samo neslužbeno govorilo da je razlog povećanju cijena povećanje Poreza na dodanu vrijednost, u današnjem se objašnjenju Ine PDV niti ne spominje.  Zanimljivo je da se ne spominje ni cijena nafte na mediteranskom tržištu koja bi trebala biti mjerilo cijene naftinih derivata prema Pravilniku o utvrđivanju cijena naftnih derivata. A da se radi o manipulaciji Ine govore i primjeri kada se ta kompanija morala braniti mediteranskim tržištem onda kada su cijene barela padale na njujorškoj ili londonskoj burzi, dok je cijena goriva u Hrvatskoj rasla.

"Svjetsko tržište ne postoji, lupaju gluposti. Što se tiče Ine, mogu vam reći da sam već izgubio strpljenje jer sam ovo njihovo ponašanje predvidio još prije sedam godina i nitko me nije slušao", odrješit je bio ugledni ekonomist, sociolog i filozof, Slavko Kulić razgovoru za Index.

Špekulanti

A Kulić je ponavljao kako nema osnova za divljanje nafte pa čak i prije godinu dana kada je litra benzina koštala iznad 10 kuna. Cijena nafte je podređena interesu trgovanja špekulanata koji koriste iracionalnu potrošnju nafte, kazao je, a na njoj dodatno parazitira država sa svojim trošarinama.

Podsjetimo, Ina je izazvala bijes građana i vladajućih kada nije vratila cijene goriva u prvobitno stanje niti nakon bukvice koju joj je putem medija očitao Tomislav Mazal, glasnogovornik potpredsjednika Vlade za gospodarstvo Damira Polančeca. Najprije su zanemarili dogovor premijerke Jadranke Kosor sa šefovima poduzeća u državnom vlasništvu da dizanje Poreza na dodanu vrijednost sa 22 na 23 posto neće utjecati na cijene njihovih proizvoda i usluga.

Prvim danom povećanja poreza Ina je odmah podignula cijene svih goriva za sedam lipa. Nisu čak ni pričekali utorak kada će redovnom dvotjednom korekcijom prilagoditi cijene naftnih derivata promjenama na mediteranskom tržištu nafte. Gotovo 49 posto dionica Ine je u vlasništvu države.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.