Foto: cbc.ca
PROŠLA godina rekordna je po malom broju zrakoplovnih nesreća, prenosi BBC. Iako je prošle godine ostvareno najviše letova u povijesti, u svijetu nije zabilježen nijedan pad putničkog zrakoplova.
Prema izvješću Mreže za sigurnost zrakoplovstva (ASN), prošle godine zabilježeno je deset smrtonosnih nesreća i 79 smrti. 2016. godine u 16 nesreća izgubljena su 303 života. Organizacija je u svojoj analizi u obzir uzimala putničke zrakoplove s barem 14 putnika.
Padovi teretnih zrakoplova
Najozbiljnija nesreća prošle godine dogodila se u siječnju, kada se turski teretni zrakoplov srušio na selo u Kirgistanu. Poginula su sva četiri člana posade i 35 ljudi na tlu.
Najsmrtonosnija nesreća dogodila se na Staru godinu. Zrakoplov Cessna 208 Caravan srušio se u zapadnoj Kostariki. Poginulo je 12 putnika i članova posade. U izračune nisu ušle vojne ni helikopterske nesreće. Najgora prošlogodišnja nesreća, pad burmanskog vojnog transportera u kojem je u lipnju poginulo 122 ljudi, prema tome nije ušla u statistiku.
Ni nesreće manjih zrakoplova nisu uračunate u podatke.
Sigurnost se poboljšava
Zračni promet u posljednja dva desetljeća uzima sve manje života. 2005. godine na komercijalnim putničkim letovima diljem svijeta poginulo je više od 1000 ljudi.
Posljednja smrtonosna nesreća putničkog zrakoplova dogodila se u studenom 2016. godine u Kolumbiji. Posljednja nesreća u kojoj je poginulo više od 100 ljudi dogodila se godinu prije toga u Egiptu.
Prema ASN-u, stopa nesreća je jedna smrtonosna zračna nesreća na 7.360.000 letova. Predsjednik ASN-a izjavio je da se smrtnost u zračnom prometu smanjuje zahvaljujući sigurnosnim mjerama međunarodnih zrakoplovnih organizacija.
Rizik je još uvijek "velik"
Prema nizozemskoj konzultantskoj kući To70, trenutna stopa je jedna fatalna nesreća na 16 milijuna letova. Prošla godina bila je najsigurnija dosad, no civilni zračni promet još uvijek sa sobom nosi "velike rizike", ističu Nizozemci.
Glavni čimbenici rizika za industriju su nove tehnologije poput litij-ionskih baterija te ljudski "mentalni problemi i umor".
Tvrtka naglašava da je zabilježeno i "nekoliko vrlo ozbiljnih nesmrtonosnih nesreća", kao što je kvar motora na zrakoplovu Air France A380.