Foto: Kandit / Facebook
Kako piše Poslovni dnevnik, prosječna je košarica danas jeftinija 4,8 posto nego prije sedam godina, dok je cijena košarice napunjene brendovima niža čak 8,3 posto. Robne marke u pojedinim skupinama jače stišću brendove, pa su tako pića skuplja čak 50 posto, dok su cijene proizvoda osobne higijene u robnim markama trgovaca pale 27 posto.
Robne marke ukupno su snažno rasle do pretkraj 2014., kad je zabilježena stagnacija, nastavljena i tijekom ove godine. Brendovi se kod hrvatskih kupaca u prosjeku ipak i dalje žilavo drže, a na top ljestvici prva je Vindija sa svojim asortimanom Z'bregov, drugi je Kplus, a treći Dukat, pokazuje istraživanje GfK.
Snažan rast Kandita: Bira ga čak 68 posto kupaca
"Iznenađenje liste je Kandit, prije sedam godina biralo ga je 26 posto kupaca, a sada to čini njih 68 posto", iznio je Kožić naglasivši kako je to najbržerastući brend u proteklih sedam godina pozicioniravši se na 16. mjesto ljestvice, uz rast vrijednosti brenda za čak pet puta.
Premda je danas ukupni maloprodajni promet manji nego prije sedam godina neki trgovci uspjeli su podići vrijednost prosječne košarice, to su Konzum, Tommy, Lidl, Interspar i Plodine, naveo je Kožić.
Online trgovina razvija se sporim korakom, u proteklih sedam godina rasla je sa 0,1 na 0,4 posto udjela u ukupnoj maloprodaji. No, cijena te košarice u RH skuplja je 4,5 puta od one koju kupac napuni izravnim posjetom trgovini, dok je na europskoj razini online košarica skuplja tek tri puta. Za razliku od europskih kupaca koji bilježe sve manju frekvenciju odlazaka u šoping kada je riječ o hrani i piću, ali je njihova košarica sve skuplja, u Hrvatskoj je evidentan obrnut trend.
"U prodajne objekte velikih formata Hrvati sve češće odlaze i po samo jedan artikl", kaže Kožić i navodi kako tek svaka treća kuna u RH završi u velikim košaricama.