SDP je kritizirao projekt cjelodnevne škole koji provodi Ministarstvo znanosti i obrazovanja i predložio da se postojeći cjelodnevni programi postupno proširuju u prva četiri razreda diljem Hrvatske, i to u okviru ideje o devetogodišnjoj osnovnoj školi. Potpredsjednica SDP-a Sabina Glasovac kazala je na konferenciji za novinare da je puno prihvatljivije da se osigura infrastruktura da sve škole mogu prijeći na nastavu u jednoj smjeni.
Također, zauzela se da se nadograde i teritorijalno prošire modeli cjelodnevne nastave koji se uspješno provode u hrvatskim školama te da troškove za nastavu koju održavaju dvije učiteljice pokrije država, a ne osnivači.
"U centru reforme novac, a ne djeca"
Glasovac je podsjetila da se, prema Strategiji obrazovanja, znanosti i tehnologije, koja je jednoglasno usvojena 2014. godine, treba provoditi devetogodišnja osnova škola. Sadašnjoj ideji o reformi nedostaje vrijeme od jedne godine u koje je bi se rasporedili previše zgusnuti programi i smanjilo opterećenje učenika i nastavnika, smatra.
"U centru ideje reforme koja se provodi sada jest novac a ne djeca. Lijepo je da imamo novaca, ali ključ uspjeha reforme je čovjek", kazala je potpredsjednica SDP-a i dodala da su učitelji potpuno poništeni jer ih nitko nije niza što pitao.
Ističe kako još nisu poznati kurikulumi za nove predmete koji su najavljeni reformom, a reforma općenito nedomišljena i zaobilazi nastavnike. Škole se zbog toga ne javljaju za eksperimentalni program reforme, a vlasti preko osnivača vrše pritiske na škole da promijene već donesene negativne odluke o provođenju eksperimentalne faze reforme, kazala je.
Voditeljica SDP-ovog Savjeta za odgoj i obrazovanje Tanja Djaković izrazila je razumijevanje za škole koje nisu prihvatile eksperimentalni program reforme jer škole ne znaju što ih čeka. Na školske se odbore i škole vrše pritisci da promijene negativnu odluku koju su već donijele, no lobiranje je dopušteno prije donošenje odluka, ali nije prihvatljivo nakon toga, kazala je Djaković.