ZAGREBAČKA policija u petak je privela glavnog urednika tjednika 7Dnevno i portala dnevno.hr Marka Cigoja, njegovog zamjenika Vuka Radića i direktoricu Mariju Dekanić zbog sumnje da su tijekom proteklih nekoliko tjedana ucjenjivali poznatog hrvatskog oftalmologa Nikicu Gabrića.
Njih troje se prema neslužbenim informacijama sumnjiči da su od Gabrića tražili da njegova klinika Svjetlost tjedniku 7Dnevno plati oglase u vrijednosti od 200.000 kuna u zamjenu za neobjavljivanje za njega kompromitirajućih tekstova. Gabrić je to odbio te se obratio Državnom odvjetništvu, a tjednik je objavio seriju tekstova u kojima ga prokazuje kao šefa masonske lože.
Na stranici portala dnevno.hr i 7Dnevno i danas stoje četiri teksta o Nikici Gabriću, a iznuda koju su navodno pokušali izvesti uredništvo i nakladnica ovih dvaju bratskih medija nije začuđujuća ako se ima u vidu povijest nastanka i djelovanja tih medija.
Radikalno desni portal Dnevno osnovan je 2010. godine
Naime, tada radikalno desno orijentirani portal Dnevno osnovao je 2010. godine kontroverzni poduzetnik Michael Ljubas. Dvije godine kasnije utemeljena je podružnica u Srbiji, Dnevno.rs, a 2013. godine Dnevno.ba u BiH.
Prije nego što se bacio u medijske vode, Ljubas se bavio građevinom i nekretninama, od čega je javnosti najviše ostao poznat po sumnjivoj privatizaciji nekad uspješne tvrtke Elektropromet. Kada se na Općinskom sudu raspravljalo o tom slučaju, Ljubas je prijetio fotoreporteru Večernjeg lista te mu pokušao oteti fotoaparat, a godinu dana kasnije prijetio je i Saši Paparelli. 2015. ponovno je dospio u medije jer je upucan je u nogu.
Dnevno.rs i Dnevno.hr - isti sadržaj, drugačiji narativi
U međuvremenu, medijski portali Dnevno razvijali su se na ideološkoj podlozi utemeljenoj na povijesnom revizionizmu i potpirivanju nacionalističkih strasti, ali i teorija zavjere. Analiza koju je 2017. godine objavio portal Balkan Insight pokazala je kako su portali dnevno.hr, dnevno.ba i dnevno.rs na svojim stranicama obrađivali iste teme, ali sa suprotnim narativima popraćenima historijskim revizionizmom, te ih servirali različitim međusobno suprotstavljenim čitateljima.
Primjerice, obilježavanje vojno-redarstvene akcije Oluja 2015. godine dnevno.hr je popratio naslovom "OLUJA otpuhala velikosrpske snove iz Knina i krajine!", dok je srpska verzija ovog portala evocirala neke druge stavove i sentimente, naslovom "Dvadeset godina od Oluje nad Krajinom: kolona [izbjeglica] duga dve decenije".
U prvoj fazi ovog portala jedno od njegovih najpoznatijih "novinarskih" imena postala je stanovita Zrinka K., koja se isticala toliko suludim člancima da su odskakali i od standarda tog ekstremističkog portala.
Kad je pak riječ o teorijama zavjere, ista analiza navela je neke ilustrativne naslove poput "Nova bizarna teorija: Zemlja je šuplja kugla, a u njoj žive nacisti i Vikinzi oko maloga Sunca!" te "30 milijuna ljudi cijepljeno je 'živim' virusom raka".
Lažne vijesti i govor mržnje
Šireći svoju publiku na čvrstim osnovama govora mržnje, širenja netrpeljivosti i lažnih informacija, nakladnik tvrtka portal Dnevno do 2017. godine, kad je proglasila stečaj, imala je 47 tužbi i 3,8 milijuna kuna duga. Nagomilani dug najvećim dijelom potjecao je od izgubljenih tužbi. Te godine portal je objavio i montažu nekadašnje SDP-ove ministrice i saborske zastupnice Milanke Opačić u majici s natpisom Srbfest i četiri ćirilična slova C. Opačić je nakon toga dva puta fizički napadnuta na cesti te je tri mjeseca imala policijsku zaštitu.
Dnevno je 2017. godine kupila bivša HNS-ovka Marija Dekanić
U jesen 2017. godine propalu tvrtku kupila je marketinška stručnjakinja i poduzetnica te nekadašnja članica HNS-a Marija Dekanić. Ona je, u već spomenutom tekstu Balkan Insighta, rekla kako je u taj posao ušla s namjerom da Dnevno usmjeri ka desnom centru.
Migranti na udaru
Tjednik 7Dnevno u početku je nastavio pripadati Ljubasovoj tvrtki Eurocinik, no danas je u vlasništvu druge tvrtke u vlasništvu Dekanić, Singar d.o.o. Od 2010. godine ublažio je svoje retorike, ali i našao neke nove mete poput migranata, liberala ili feministica. "NAJGORE NAM TEK SLIJEDI! Dečko iz Delnica zagrmio: Mediji šute! Evo što proživljavamo s migrantima", "NAORUŽANI I OPASNI: Migranti kolju po hrvatskim šumama! Pogledajte OVO!", neki su od bombastičnih naslova objavljenih na temu migranata prošle godine.
Govoreći o digitalnom marketingu, u jednom intervjuu prije dvije godine Dekanić je kazala kako se vodi "činjenicom da je sadržaj kralj te s njime treba znati kvalitetno upravljati". No kad je riječ o novinarskom sadržaju, za ekstremistički portal je on, kako se čini prema najnovijim otkrićima, tek sredstvo za kriminalne radnje.