VELIKI infrastrukturni projekti u Hrvatskoj se nastavljaju unatoč epidemiji covida-19, istaknuo je u petak ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković prilikom obilaska radova na izgradnji dionice istarskog ipsilona od Pazina do Cerovlja.
"Danas smo se uvjerili da radovi idu zaista dobrim tempom te će biti gotovi čak šest mjeseci prije roka, unatoč problemima zbog koronavirusa. Ova poddionica bi tako trebala biti dovršena i puštena u promet već ovog ljeta, a ostalih 17 kilometara do tunela Učka očekujemo sredinom sljedeće godine", rekao je Butković.
"Očekujem da ćemo puni profil tunela zajedno s odmorištem Kvarner otvoriti do turističke sezone 2024. godine", rekao je Butković nakon obilaska.
Po njegovim riječima, dionica od Pazina do tunela Učka koja se gradi u dužini od 28 kilometara dopuna je na puni profil istarskog ipsilona te je veliki izazov za graditelje s obzirom na to da uključuje izgradnju 31 objekta - nadvožnjaka i vijadukta - te novo odmorište. Riječ je, kako je rekao, o trenutno najvećem gradilištu u Hrvatskoj, na kojem je angažirano više od 700 radnika i gotovo 200 strojeva.
"Znam koliko je ovaj projekt važan za Istru, za njeno kvalitetno povezivanje s ostatkom zemlje, a realizaciju ovog projekta sam postavio kao jedan od glavnih ciljeva svog mandata", poručio je Butković.
Naglasio je kako je sve to potvrda da usprkos epidemiji veliki infrastrukturni projekti u Hrvatskoj poput Pelješkog mosta, istarskog ipsilona i drugih željezničkih projekata idu dalje. Tomu u prilog, za utorak je najavio potpisivanje ugovora za izgradnju autoceste od Osijeka prema Belom Manastiru.
"Veliki projekti se provode i to donosi optimizam i tračak nade da će Hrvatska s velikim infrastrukturnim radovima koji imaju velik udio u BDP-u dobro podnijeti ovu tešku gospodarsku situaciju", zaključio je Butković.
Generalni direktor Bina Istre Dario Silić kazao je da na gradilištu zasad nema zaraženih koronavirusom. Epidemije je po njegovim riječima utjecala na promet smanjivši ga za gotovo 70 posto zadnjih mjesec dana.
Istarski ipsilon prvi je projekt gradnje cestovne infrastrukture prema modelu javno-privatnog partnerstva u Hrvatskoj u koji je od početka projekta uloženo 800 milijuna eura. Predstavlja žilu kucavicu istarskog poluotoka, jer njime godišnje prometuje više od deset milijuna vozila. Uz postojećih sto kilometara punog profila autoceste, krajem 2018. nastavljena je izgradnja punog autocestovnog profila na dionici Pazin-tunel Učka.
Procijenjena vrijednost cjelokupnih investicija, odnosno dionice Pazin-tunel Učka, koja se naziva fazom 2B1, te 2B1 faze odnosno druge cijevi tunela Učka, zajedno s pripadajućim dionicama autoceste u punom profilu iznosi 160 milijuna eura.