Brodosplit počinje gradnju autonomnog besposadnog broda

Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL

U BRODOGRAĐEVNOJ industriji Split počela je obrada aluminija za Novogradnju 493 odnosno autonomni besposadni brod, priopćeno je danas iz splitskog škvera. Osnovna namjena novoga broda je gašenje požara i sprječavanje onečišćenja plutajućim branama, odnosno protupožarno djelovanje kod pomorskih nesreća na moru i u priobalju.

Duljina broda je 23.95 metara. Trup i nadgrađe bit će izrađeni od brodograđevne aluminijske slitine, a projektom će se dobiti funkcionalni, prepoznatljivi i inovativni proizvod visoke tehnološke razine, kaže se u priopćenju. Nositelj projekta je Brodosplit, a od ostalih partnera na projektu sudjeluju Marine and Energy Solutions DIV koji je projektirao brod, Brodogradilište specijalnih objekata, DIV grupa i Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu.

Koristit će se i za potrage na moru

Cilj je razvoj i demonstracija potpuno autonomnog besposadnog višenamjenskog broda koji će biti sposoban za autonomnu plovidbu u stvarnim operativnim uvjetima. Besposadno plovilo omogućit će učinkovitije raspolaganje resursima, uz nepostojanje rizika za posadu prilikom intervencija kojima bi se osigurao dugotrajan boravak na otvorenom moru ili vanjskim otocima bez potrebe za izmjenom posade.

Očekuje se i mogućnost brzog i autonomnog djelovanja u vidu prevencije i sprječavanja širenja zagađenja mora od nafte, a moći će se koristiti i za traganje za osobama u moru. U autonomnom modu brod će moći detektirati i izbjegavati sudar na moru i moći će kontinuirano nadgledati rizične objekte kao što su naftne i plinske platforme, kažu u Brodosplitu.

Rad na projektu je započeo 2020.

Dodaju da će brodski sustavi biti potpuno zaštićeni od kibernetičkih smetnji. Rad na projektu je započeo sredinom 2020. godine, a sufinanciran je sredstvima u sklopu poziva Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja (IRI) - faza II iz EU fondova.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.